در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • غلامرضا ساسانی


    در اواسط دهه ۹۰ او از فرصت استفاده کرد و خود را بازنشسته پیش از موعد کرد و بدین ترتیب سازمان یکی از نیروهای خوب خود را زودتر از وقتش ، از دست داد ،

    انرژی ، انرژی ، انرژی

    خستگی ناپذیر و بی مهابا ، مطمئنم بچه های قدیم بندر به محض که اسمش را دیدند ، زدند زیر خنده ، از بس این پسر ماهه .

    یک آذری خوش زبان و خوش تیپ ، با صراحت لهجه بی نظیر ، در جوانی راهی فیلیپین شد و مهندسی عمران گرفت ، طی سالهای تحصیل با یک بانوی مسلمان از آسیای شرق که ایشان هم پزشک هستند ازدواج کرد و به ایران آمد .

    حتما برای همسر گرامیشان که سالهای سخت جنگ در ایران به سر بردند خیلی سخت بوده ولی مگر میشود با غلامرضا زیر یک سقف زندگی کنی و نا امید و افسرده بشی !

    غلامرضا در سالهای سخت آن دوران با سپاه شروع کرد و تجربیاتش را در خدمت مهندسی سپاه گذاشت و بنادر را بعد از جنگ با بندر بوشهر آغاز کرد ، در بوشهر بنیان کارهای ابتکاری زیادی را گذاشت و طرح انقلابی ( موتور پل ) که یک طرح ارزشمند بود حاصل تفکر غلامرضا و دوستانش در بوشهر می باشد ، کارهای او معمولا منتقدان زیادی داشت ولی او با شجاعت طرح هایش را یکی پس از دیگری اجرا میکرد و در عین حال شدیدا مراقب بود که حادثه ای مثل حادثه شناور سومار تکرار نشود .

    بعد از مدتی مدیر کل بنادر مازندران شد و طرحهای واگذاری بخشی از فعالیتها به بخش خصوصی مدیون او و دوستان همفکرش در نوشهر میباشد .    

    غلامرضا به خوش زبانی مشهور است ، در تمام جلسات رسمی  مدیران بنادر در تهران ، تنها کسی که دنیامالی را به قهقهه وادار میکرد غلامرضا بود ، حضورش باعث گرمی محافل بود و یخ جدی ترین جلسات و اجتماعات با حضور او آب میشد .

    در اواخر عمر کاری اش مدیر عامل یکی از شرکتهای خسته و بدهکار و مشکل دار سازمان شد ، این شرکت متعلق به سازمان و تاید واتر بود ، از او خواسته بودند و او مثل همیشه که به هیچ کار سختی نه نمیگفت ، پذیرفته بود ، من تازه رفته بودم تاید واتر که زنگ زد گفت دارم میام پیشت ، خودم را برای چند ساعت خوب و خوش آماده کرده بودم ، آمد ، خسته و غمگین ، چشمانش از خستگی سرخ سرخ بود ، قسم خورد که از دست شرکت خواب و خوراک ندارد ، اموال شرکت حتی ماشین زیر پایش را گرفته بودند و به بدهکاران داده بودند .

    هیچ اثری از ساسانی شاد و بشاش نبود ، درنگ نکردم و یک ملاقات با مهندس صدر گذاشتم و قسمش دادم به جد بزرگوارش که اگر میخواهی ساسانی سکته نکند او را از شرکت نجات بده ، مردانگی کرد و به استیری اختیار تام داد ، خیالم راحت شد ، اولین کاری که کردیم با استعفای ساسانی موافقت کردیم و بعد نشستیم دو نفری مشکلات شرکت را کم و کم کردیم بعد هم تاید واتر شرکت را به سازمان پس داد و مشکلات حل شد ولی ساسانی دیگر آن ساسانی نشد که نشد و اثرات فشارهای سنگین اداره این شرکت بدقلق همیشه آزارش میداد .

    در اواسط دهه ۹۰ او از فرصت استفاده کرد و خود را بازنشسته پیش از موعد کرد و بدین ترتیب سازمان یکی از نیروهای خوب خود را زودتر از وقتش ،  از دست داد ،

    غلامرضا ساسانی بعد از بازنشستگی در یک شرکت خصوصی در حوزه مهندسی نفت و دریا مشغول بکار شد ولی الان نمیدانم دقیقا کجاست ؟

    ولی هر کجا هست خداوند یار و نگهدارش باشد که خیلی در سازمان زحمت کشید و جوانی خود را برای اعتلای نام سازمان گذاشت .

    یاد و خاطره او و سرزندگی و شجاعتش در بیان مشکلات به مدیران ارشد سازمان همیشه در یاد من و دوستان سازمانی باقی مانده است . علی یارش باد .




    مطالب مرتبط

    قدردانی فرمانده کشتی گلف پیرل از اداره کل سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر

    قدردانی فرمانده کشتی گلف پیرل از اداره کل سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر

    این کشتی خدماتی با ۲ هزار تن ظرفیت و محموله اسید برای تزریق در چاه های نفت بود که خدمه آن به دلیل اختلاف بین مدیریت و مالک شناور دچار بحران شدند . به دلیل عدم دسترسی به ساحل ، اتمام آذوقه ، سوخت و قطع ارتباطات رادیویی این کشتی با مشکلات متعددی روبرو شد .

    |

    ارتقاء ناوگان مسافری دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    ارتقاء ناوگان مسافری دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    سازمان بنادر ابتدا‌ «شناور الگو» به عنوان جایگزین شناور سنتی معرفی می‌کند که این جزو برنامه‌های سازمان است ، این شناورها باید از نظر هزینه و کارایی ، عملکرد بهتری نسبت به شناورهای سنتی داشته باشند ، ضمن آنکه بهره‌وری و ایمنی بالاتری داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران