در حال بارگذاری ...
  • حمید مرزوقی


    در دوران مدیریت او ، مدیران بنادر امارات از جمله دکتر محمد شرف رییس وقت ( دی پی ورلد ) به بندر عباس آمدند تا ببینند او چه تدابیری برای این کار دارد .

    قد بلند ،  لهجه اصیل تهرانی ، رک و بی پرده ، دلسوز و باسواد ،  در یک کلام آقا ، از خصوصیات حمید مرزوقی ست ، مردی که سالها در بنادر کشور زحمت کشید .

    حمید سالها قبل از من مدیر کل بنادر استان هرمزگان بود و همه از او به نیکی یاد میکنند ، سالهای مسئولیت او مصادف بود با آغاز طوفان واگذاری کارهای تصدیگری به بخش خصوصی  و اگر بگوییم که حمید و همکارانش در اوج این طوفان بودند بیراه نگفته ایم .

    بسیاری از اراضی پشتیبانی در بندر شهید رجایی ، توسط حمید و یارانش مابین خصوصی ها پخش شد که انصافا کار شاق و سختی بود ، نه تجربه ای داشتیم و نه مشاوری که بتواند برایمان این کار سخت را هموار کند و من از خود حمید شنیدم که ساعتها و روزها و هفته ها برنامه ریزی میکردند تا همزمان هم چرخ بنادر بچرخد و وقفه ایجاد نشود و هم کار به خصوصی ها واگذار شود ،

    عین یک اتوبوس در حال حرکت که باید دو راننده به سرعت جایشان را با هم عوض کنند و اتوبوس یک ترمز هم نزند .   

    در دوران مدیریت او ، مدیران بنادر امارات از جمله دکتر محمد شرف رییس وقت ( دی پی ورلد ) به بندر عباس آمدند تا ببینند او چه تدابیری برای این کار دارد .

    حمید در این میان به خوبی از نخبه های بندر شهید رجایی مثل ماشینچی و بوکانی و آسیابانپور و عباسپور استفاده کرد و همه آنها را در گیر کار کرد ، افرادی که آینده بندر شهید رجایی با آنها رقم خورد ،

    حمید مرزوقی سالها بعد در بخشهای فکری و مطالعاتی سازمان این راه را ادامه داد ،

    مدتی هم بواسطه بی مهری بعضی مدیران  تصمیم گرفت با کوله باری از تجربه به خارج کشور برود ولی غیرتش اجازه نداد و باز گشت ، حمید طی این مدت سرمایه ای جز تجربه کاری برای خود نیندوخت و ساده زیستی اش مثال زدنی بود ،

     حمید مرزوقی نهایتا در اوایل دهه ۹۰ بازنشسته شد و مدتی با علی صفایی در شرکت ملی نفتکش همکاری کرد ، نمیدانم الان کجا مشغول است و این دوران بازنشستگی را چگونه طی میکند ولی چهره مهربان و صمیمی اش همیشه در ذهنم باقیمانده است . دعا میکنم حمید و خانواده گرامیش همیشه در پناه خدا سالهای سال با سلامت  زندگی کنند .




    مطالب مرتبط

    رشد ۶۰ درصدی سوخت رسانی به کشتی ها در بندر خلیج فارس

    رشد ۶۰ درصدی سوخت رسانی به کشتی ها در بندر خلیج فارس

    از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۸۵۶ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندر خلیج فارس پهلو گرفت که از این تعداد ، ۶۷۰ فروند مربوط به کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۱۸۶ فروند مربوط به شناورهای مواد معدنی بوده است .

    |

    استقرار گنتری کرین های جدید شرکت لیبهر آلمان در یال شرقی بندر شهید رجایی

    استقرار گنتری کرین های جدید شرکت لیبهر آلمان در یال شرقی بندر شهید رجایی

    رشد روز افزون حمل و نقل کانتینری در دنیا ، افزایش ظرفیت کشتی های کانتینری را به دنبال داشته و در پی آن بنادر نیز باید به واسطه نقش مهمی که در چرخه تخلیه و بارگیری کانتینرها دارند ، همزمان با تغییر شناورها و سایز کشتی ها ، تجهیزات خود را به آخرین نسل گنتری کرین های استراتژیک جهت ...

    |

    اعلام برنامه‌های توسعه‌ای بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور

    اعلام برنامه‌های توسعه‌ای بنادر و پس‌کرانه‌های بندری شمال و جنوب کشور

    در حال حاضر با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا باید بدانیم شرایط اقتصادی مناسب نیست اما با توجه به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از جمله سازمان‌های پیشرو در حوزه جذب سرمایه‌گذار است تمهیدات مختلفی را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور اندیشیده است .

    |

    لزوم رفع مشکلات مالیاتی شرکت های سرمایه گذار در بندر شهید رجایی

    لزوم رفع مشکلات مالیاتی شرکت های سرمایه گذار در بندر شهید رجایی

    مشکلات شرکت های سرمایه گذار فعال در بندر شهید رجایی در حوزه مالیاتی ، بانکی ، بیمه ای ، سوخت ، برق و سایر حوزه ها با هدف تسهیل در ارایه خدمات دریایی و ‌بندری ‌و همچنین تسریع خروج کالا در این بخش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که به طور جدی باید در دستور کار مدیران دستگاه های ...

    |

    نظرات کاربران