در حال بارگذاری ...
  • ضرر ۸۰۰ میلیاردی راه‌آهن در بخش مسافر در سال ۹۵


    با توجه به آنچه که در سیاست های نظام مطرح است ، هدف گذاری ها برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر در نظر گرفته شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از ضرر ۸۰۰ میلیاردی راه‌آهن در بخش مسافر در سال ۹۵ به دلیل پرداخت یارانه‌های پنهان به این بخش خبر داد و گفت : در جلسه با سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد به ازای هر مسافر کیلومتر ، مبلغی برای شرکت راه‌آهن در نظر گرفته شود .

    سعید محمد زاده در مجمع عمومی بودجه شرکت راه آهن که با حضور اعضای مجمع برگزار شد ، اظهار داشت : باوجود فشارهای مختلف و کسری بودجه ، برنامه های راه آهن طی ۴ سال گذشته را پیگیری و ادامه دادیم و در حال حاضر نسبت به سال ۹۵ افزایش عملکرد در بار داخلی و ترانزیت داریم . 

    وی به اهداف کمی نیز اشاره کرد و افزود : در سال ۹۷ اهداف کمی در قالب برنامه ششم در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید در حمل بارزمینی کشور از مجموع بار داخلی و ترانزیت به ۳۰ درصد و در حمل مسافر به ۲۰ درصد برسیم .

    مدیرعامل راه آهن با بیان این که برنامه سال ۹۷ برای نیل به این اهداف تدوین شده است گفت : با توجه به آنچه که در سیاست های نظام مطرح است ، هدف گذاری ها برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار و مسافر در نظر گرفته شده است . در این زمینه راه آهن تمام تلاش خود را بکار گرفته ، بطوری که در سال ۱۳۹۵ ، نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه مسافر ضرر کردیم که این زیان ناشی از یارانه هایی است که شرکت راه آهن به حمل و نقل مسافر به شکل پنهان می پردازد .

    مدیر عامل راه آهن ، تحمیل این یارانه ها به راه آهن را موجب کسری بودجه و درآمد این شرکت دانست و اظهار داشت : در جلساتی که با همکاران در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این کسری و ضرر و زیان تایید و پیشنهاد شد که به ازای هر مسافر کیلومتر ، مبلغی برای شرکت راه آهن در نظر گرفته شود . اگر این امر صورت نگیرد به آن معنی خواهد بود که هزینه بلیت مسافری در شبکه برای بخشهای دور برد ۲ برابر و بخشهای حومه ای ۷ برابر خواهد شد که این مسئله چندان قابل قبول نیست . امیدواریم با پیگیری های مختلفی که انجام می شود و بودجه انتزاعی که از مجمع انتظار داریم، این مشکلات حل شود .

    گفتنی است مجمع عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در محل ساختمان مرکزی شرکت راه آهن و با حضور اعضای مجمع (نمایندگان وزارت راه و شهر سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور) برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل خط و سازه‌های فنی شرکت راه‌آهن گفت : شرکت راه‌آهن از سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه خط و ...

    |

    به لطف خدا و با تلاش وافر همکارانم در ستاد و مناطق بویژه نیروهای عزیز عملیاتی و همچنین شرکت‌های بخش خصوصی ، در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده ایم و از هفته ای چهار و نیم سانحه به هفته ای سه و نیم سانحه به طور متوسط رسیده‌ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان ، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن ج.ا.ا. در ...

    |

    ادعای تشکیل کنسرسیوم ذیل وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران یک ادعای واهی است زیرا چنین امری به لحاظ قانونی اساساً امکان‌پذیر نیست به طوری که یک شرکت خصوصی زیر مجموعه یک بخش دولتی باشد .

    |

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    نظرات کاربران