در حال بارگذاری ...
  • سرمایه گذاری واقعی در صنعت هوانوردی با آزادسازی نرخ بلیت


    در کنار فشار تحریم ها که در طول سال های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود ، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت . 

    به کزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سال گذشته جابجایی مسافر در بخش هوایی کشور ۱۹ درصد رشد داشت ، گفت : صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند .

    علی عابدزاده شامگاه سه شنبه به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشوری و بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی افزود : دانشکده هواپیمایی ، هویت صنعت حمل و نقل هوایی است و چنانچه این هویت از صنعت گرفته شود در واقع شناسنامه و هویت خود را از بین برده ایم . دانشکده صنعت هواپیمایی دارای دو بال علمی و حرفه ای گرایی است و باید همزمان با تقویت مباحث علمی ، بال حرفه ای خود را تقویت کند . 

    وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم که برای علم و دانش هزینه کنیم و اگر سیاست گذاری ما درست باشد آینده خوبی پیش روی صنعت خواهد بود ، تصریح کرد : ظرف ۴ تا ۵ سال اخیر دهها شرکت دانش بنیان تشکیل شده و کارهای بزرگی توسط این شرکت ها صورت گرفته و خوشبختانه این دانش در حال ورود به صنعت هوایی است .

    عابدزاده درباره جذب نیروهای انسانی در حال تحصیل به بازار کار صنعت حمل و نقل هوایی ، گفت : بازار داخلی ایران بازاری ۵۰ میلیونی بوده و پاسخگوی دانشجویان فارغ التحصیل رشته های مرتبط با صنعت هوانوردی است . شبکه داخلی در برخی مسیرها قابلیت افزایش چند برابری را دارد ؛ به عنوان مثال مسیر پروازی کیش اکنون به ۱۴ نقطه متصل است و قابلیت اتصال به ۵۰ نقطه هوایی کشور را دارد .

    وی با اشاره به رفع برخی موانع پیش رو برای ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی خاطر نشان کرد : ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی در گذشته ساختار بیمارگونه ای بود و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی داد اما خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه های سرمایه گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است . در کنار فشار تحریم ها که در طول سال های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود ، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت . 

    وی اظهار داشت : اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول ۲ سال گذشته ، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد ، چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود .

    عابدزاده با بیان اینکه صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند ، افزود : مدل اداره سازمان ، خطوط هوایی ، فرودگاه ها در حال تغییر است به گونه ای که در سال گذشته شاهد رشد ۱۹ درصدی جابه جایی مسافر در بخش هوایی بودیم .




    مطالب مرتبط

    ارتقای سطح ایمنی و کیفی خدمات شرکت هواپیمایی قشم

    ارتقای سطح ایمنی و کیفی خدمات شرکت هواپیمایی قشم

    با توجه به تغییرات اخیر در قوانین عملیاتی سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران و همچنین لزوم پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی (SMS) ، این سمینار آموزشی توسط واحد مدیریت ایمنی و تضمین کیفیت شرکت برگزار گردیده است .

    |

    تداوم فعالیت صنعت هوانوردی در شرایط تحریم از اولویت های اصلی دولت

    تداوم فعالیت صنعت هوانوردی در شرایط تحریم از اولویت های اصلی دولت

    اصلی ترین مساله‌ای که اکنون ما دنبال می‌کنیم ، این است که بتوانیم صنعت هوانوردی را سر پا نگه داریم . بنابراین سرپا نگه داشتن این صنعت و اینکه این صنعت بتواند در این شرایط سخت به فعالیت خود ادامه دهد ، اصلی‌ترین هدف گذاری ما است .

    |

    هشت عنصر اصلی ممیزی ایمنی ایکائو از کشورهای عضو

    هشت عنصر اصلی ممیزی ایمنی ایکائو از کشورهای عضو

    سازمان هواپیمایی کشوری باید مقرراتی تنظیم و منتشر کند که حداقل الزامات ملی برای دستورالعمل های استاندارد عملیاتی ، محصولات ، خدمات ، تجهیزات ، زیرساختها منطبق با ضمائم (انکسها) پیمان شیکاگو از آنها قابل استخراج باشد .

    |

    اعلام اسامی سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به دادستانی کل کشور

    اعلام اسامی سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به دادستانی کل کشور

    برخی از سایت‌های اینترنتی غیرمجاز که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز ندارند ، بلیت‌هایی را که توسط شرکت‌ها عرضه می‌شود را خریداری و با قیمت بالاتر از آن قیمتی که خود شرکت هواپیمایی اعلام کرده به فروش می‌رسانند .

    |

    نظرات کاربران