برقی شدن خط ریلی گرمسار - اینچه برون تا پایان امسال
در بخش زیربنایی تمام ریل های فرسوده جمع آوری شده است و به دلیل فعال شدن بندر امیرآباد و افزایش حمل و نقل ترانزیت و کالا در آن رو ریلی در حال تغییر است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن شمال از برقی کردن قطار اینچه برون - گرمسار با همکاری روس ها خبرداد .
یوسف گران پاشا در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و سومین فن بازار استان مازندران از برقی کردن خط گرمسار تا اینچه برون تا پایان امسال خبر داد و گفت : برقی کردن این مسیر با همکاری کشور روسیه با ارزش حدود یک میلیارد یورو صورت میگیرد .
این مسئول با اعلام اینکه طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است ، بیان کرد : این پروژه در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد .
وی با اشاره به اینکه در ناوگان ریلی مازندران فرسوده نیست ، اظهار کرد : ۴ ست ریل باس از گرگان به پل سفید و برعکس در حال فعالیت هستند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد .
وی با بیان اینکه قطارهای موجود در مازندران از نوع تقریبا پرسرعت محسوب میشود ، تصریح کرد : به دلیل تردد فراوان مردم در برخی مناطق عبوری قطارها ، سرعت از ۱۲۰ به ۱۰۰ و در بخشی دیگر تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یافت .
مدیرکل راهآهن شمال با اشاره به اینکه تنها قطار تهران به ساری به دلیل قدیمی بودن سالنهای آن مهمترین مشکل این بخش محسوب میشود ، گفت : امیدواریم تا پایان سال تغییرهای لازم صورت بگیرد .
گرانپاشا با بیان اینکه مقاومسازی پلها در دستور کار راهآهن شمال قرار دارد ، اظهار کرد : در بخش زیربنایی تمام ریل های فرسوده جمع آوری شده است و به دلیل فعال شدن بندر امیرآباد و افزایش حمل و نقل ترانزیت و کالا در آن رو ریلی در حال تغییر است .