در حال بارگذاری ...

رشد اقتصادی چشمگیر در بندر چابهار طی دو سال آینده


با وجود مشکلات زیاد در سر راه چابهار انتظار می‌رود با تسریع در پروژه های زیرساختی و افتتاح فاز اول پتروشیمی ، فولاد ، توسعه بندر ، ریل و جاده تا دو سال آینده روند رشد اقتصادی در چابهار چشمگیر شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت : هر چند توسعه پس کرانه در بندر چابهار روند کندی دارد اما انتظار می‌رود تا دوسال آینده رشد اقتصادی چابهار چشمگیر شود .

عبدالغفور ایران نژاد گفت : عدم ھماھنگی میان دستگاه ھای اجرایی و مشکلات توسعه نیافتگی چالش های عمده سرمایه گذاری وجذب مشتری در سواحل مکران است . با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران به ویژه بندر چابهار اما طرح های توسعه ای در این بندر همچنان درگیر روند اداری و کمبود منابع مالی است و بیم آن می‌رود با تعلل در اجرای پروژه های زیرساختی و جذب بار و مشتری در بنادر رقیب ضرر جبران ناپذیری به کشور وارد شود .

به گفته ایران نژاد روند کند توسعه بندر چابهار آن قدر با اهمیت است که رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای راهبری روابط خارجی ماموریت دادند تا با سفر به چابهار چالش ها و ناهماهنگی های موجود بر سر راه توسعه این بندر را در قالب راهبری خدمت ایشان تقدیم کنند تا رهبری نیز بر اساس آن راهبردها ، توصیه های لازم را به دستگاه های ذیربط در روند توسعه چابهار ارائه کنند .

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به اینکه چابهار بندری با ظرفیت های بی نظیر است خاطرنشان کرد : چین سرمایه گذاری زیادی در بندر گوادر پاکستان کرده و می خواهد این بندر را به جاده ابریشم که از چین تا اروپا امتداد دارد متصل کند ، این در حالی است مسیر گوادر - ابریشم مسیری سخت ، صعب العبور و بسیار دورتر از مسیر چابهار - ابریشم است بنابراین چینی ها در عین توسعه همه جانبه گوادر نیم نگاهی به چابهار دارد و اخیرا نیز برای سرمایه گذاری در زیرساخت های این بندر ابراز تمایل کرده اند چراکه علاوه بر نزدیکی وراحتی دسترسی چابهار به کمربند ابریشم ، چینی ها در گوادر با مشکل زمین و تامین انرژی نیز مواجه هستند .

وی خاطرنشان کرد : با وجود مشکلات زیاد در سر راه چابهار انتظار می‌رود با تسریع در پروژه های زیرساختی و افتتاح فاز اول پتروشیمی ، فولاد ، توسعه بندر ، ریل و جاده تا دو سال آینده روند رشد اقتصادی در چابهار چشمگیر شود .




مطالب مرتبط

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با جمعی از فعالان اقتصادی حوزه سواحل مکران مقیم کشور عمان دیدار کرد .

|

در سواحل مکران ۶۱ سازه دریایی ، شامل ۵ سازه بنادر تجاری ، ۳۱ بندر صیادی ، ۷ بندر صنعتی ، ۸ بندر نظامی ، ۷ سازه تأسیساتی ، ۲ مجموعه گردشگری و ۱ مجموعه نفتی وجود دارد .

|

سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون در نوار ساحلی جنوبی و سواحل مکران بیش از ۴۴هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و ۱۹۵ میلیون یورو از محل منابع داخلی خود سرمایه‌گذاری کرده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

|

نظرات کاربران