در حال بارگذاری ...
  • روایت ساخت فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار


    مهندسان مشاور خارجی با موضوع تحریم ها از مشورت دادن هم ، پا پس کشیدند و این باعث شد مهندسان داخلی به فکر ساخت بندری مقاومتر باشند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دوازده سال پیش ساخت فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار به مناقصه بین‌المللی گذاشته شد بهترین مبلغ پیشنهادی سرمایه گذاران خارجی ۶۰۰ میلیون دلار برای ساخت این بندر بود .

    همه داشتند خود را برای این مبلغ آماده می کردند که مهندسان سپاه پاسداران وارد میدان شدند ، برآورد کردند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با ۳۴۱ میلیون دلار یعنی حدود نصف مبلغ خارجی ، برنده این مناقصه شد . دولت با کمک مبلغ صرفه جویی شده ، بهترین تجهیزات تخلیه و بارگیری را تا سقف یک میلیارد دلار خریداری کرد .

    بالایروبی ۱۶ میلیون مترمکعبی ، قرارگاه خاتم سپاه پاسداران عملا شبه جزیره ای به مساحت ۲۰۳ هکتار به خاک ایران اضافه کرد .

    مهندسان مشاور خارجی با موضوع تحریم ها از مشورت دادن هم ، پا پس کشیدند و این باعث شد مهندسان داخلی به فکر ساخت بندری مقاومتر باشند .

    تصمیم بر این شد که بجای فولاد که در برابر رطوبت جنوب ایران مثل چیپس دچار خوردگی می شود از بلوک های بتن سخت استفاده شود برای اینکار بر کارخانه سیمان خاش که در خود بلوچستان بود ، تکیه شد .

    شیفت های کاری ، سه شیفتی بسته شد تا حالا مقاوم ترین و حساس ترین بندر ایران قبل تنگه هرمز ساخته شود و ظرفیت تخلیه و بارگیری ایران در چابهار به سه نیم برابر یعنی ۸ونیم میلیون تن برسد . البته این تازه مرحله اول از مراحل پنجگانه طرح توسعه بندر شهید بهشتی است .




    مطالب مرتبط

    هیات تاجیکستانی در این سفر همچنین با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای چابهار دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

    |

    با سازمان بنادر و دریانوردی در تمام بخش‌ها از جمله فنی و تجهیزاتی همکاری بسیار خوبی وجود دارد اما انتظار این است که بندر چابهار هر چه سریع‌تر به تجهیزات لازم مانند گنتری‌کرین‌ها تجهیز شود تا شناورهای بزرگتر قادر به پهلوگیری در بندر باشند و بندر چابهار به یکی از مراکز ...

    |

    با توسعه زیرساخت‌ها در بندر شهید بهشتی شاهد سرویس‌های منظم حمل کانتینری مستقیم از بنادر چین ، غرب هند و جبل علی امارات به بندر چابهار و بالعکس با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فعالین تجاری هستیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر نقش اساسی این حوزه در سیاست‌های توسعه ...

    |

    نظرات کاربران