در حال بارگذاری ...
  • اهمیت ویژه اقتصادی و سیاسی بندر چابهار در منطقه


    در طراحی این بندر ، پنج پست اسکله به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین استحصال شده که می‌تواند برای مردم این استان اشتغال‌زایی ایجاد کند و هم می‌تواند ارتباط ایران با دیگر کشورها را نزدیک‌تر کند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رییس جمهور پس از بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه بندر بین المللی شهید بهشتی چابهار تصریح کرد : کریدور شمال - جنوب برای منطقه و جهان بسیار حائز اهمیت است و امروز خوشحالیم که اولین فاز آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم فازهای بعدی را احداث و ظرفیت نهایی این بندر را بیش از پیش افزایش دهیم .

    حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز در گفت و گو با خبرنگاران ، بهره‌برداری از اولین فاز بندر مهم تجاری و بین‌المللی چابهار را یک روز مبارک و تاریخی دانست و اظهار داشت : این بندر موقعیت و جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند کریدور شمال – جنوب را در یک مسیر کوتاهی قرار داده و آن را به اقیانوس متصل کند .

    دکتر روحانی با اشاره به اینکه کریدورهای دیگر بین‌المللی جنوب -  شمال ، به خلیج فارس منتهی می‌شود و این کریدور به لحاظ اینکه به اقیانوس متصل می‌شود ، حائز اهمیت است ، افزود : این کریدور و بهره‌برداری از این بندر اهمیت ویژه اقتصادی دارد ، چرا که باعث می‌شود کالاها در زمان کوتاه‌تر و با قیمتی مناسب‌تر در اختیار کشورهای همسایه قرار گیرد .

    رییس جمهور اظهار داشت : کشورهای همسایه در شرق کشورمان مانند افغانستان و همسایگان شمالی ما در آسیای میانه به واسطه این کریدور به جنوب ایران و آب‌های آزاد و اقیانوس متصل می‌شوند و این از لحاظ سیاسی برای ما اهمیت داشته و روابط ما را با کشورهای شرقی ، شمالی و حتی اروپایی در آینده توسعه خواهد داد .

    دکتر روحانی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این بندر در مجموع برای استان سیستان و بلوچستان نیز حائز اهمیت است ، گفت : اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار نیز می‌تواند موقعیت ممتاز‌تری را برای این منطقه ایجاد کند .

    رییس جمهور ادامه داد : در طراحی این بندر ، پنج پست اسکله به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین استحصال شده که می‌تواند برای مردم این استان اشتغال‌زایی ایجاد کند و هم می‌تواند ارتباط ایران با دیگر کشورها را نزدیک‌تر کند .




    مطالب مرتبط

    بی‌تردید توسعه آشکار در ترانزیت و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید ارزش بین‌المللی ، بدون مواجهه هوشمندانه و اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک‌های مالی و تجاری در سطح منطقه در کنار توسعه زیرساخت‌های اتصال پایدار حمل‌ونقلی با کشورهای همسایه بر مبنای سیاست راهبردی اتصال و دیپلماسی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیئت مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل ایران گفت : اگر ایران نجنبد و مسیر چابهار به شمال کشور را متصل نکند ، به طور قطع کالاها به سمت مسیر دیگری هدایت می‌شوند و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

    |

    با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ساخت سیلو ، مخازن و انبار مسقف و همچنین موقعیت بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و اتصال به شبکه ریل سراسری ، جذب کالا در این بندر رشد مطلوبی داشته است و امیدواریم با تقویت توان تجهیزاتی و ارائه خدمات مطلوب به ذی نفعان بتوانیم این سهم را حفظ ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فرودگاه بین المللی پیام بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از این پتانسیل ها تاکید کرد .

    |

    نظرات کاربران