در حال بارگذاری ...

افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار


طرح توسعه بندر چابهار در ۵ فاز مختلف پیش بینی شده است که با افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار ترانزیت کالا از اروپا و آسیا به کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق بندر چابهار و خاک ایران رشد خواهد یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار لحظاتی پیش با حضور رئیس جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان هفده کشور افتتاح شد .

فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار صبح امروز دوازدهم آذرماه در حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، جمعی از معاونان و مدیران کل وزرات راه وشهرسازی و سازمان‌های تابع به همراه نمایندگان هفده کشور افتتاح شد .

از جمله مهمانان خارجی حاضر در مراسم افتتاحیه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار می‌توان به حضور وزیر کشتیرانی هند، وزیر تجارت و صنایع افغانستان ، وزیر حمل و نقل و ارتباط  قطر ، وزیر حمل و نقل (کشتیرانی و رودخانه‌ای) ترکمنستان، وزیر حمل و نقل پاکستان ، معاون وزیر حمل و نقل ترکیه ، رئیس راه‌آهن گرجستان ، نماینده وزیر حمل و نقل قزاقستان (مدیرعامل بندر لجستیک خزر) و معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان (مدیر بندر باکو ) اشاره کرد .

گفتنی است طرح توسعه بندر چابهار در ۵ فاز مختلف پیش بینی شده است که با افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار ترانزیت کالا از اروپا و آسیا به کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق بندر چابهار و خاک ایران رشد خواهد یافت .

در فاز اول توسعه بندر چابهار یک ترمینال کانتینری ۶۴۰ متری، ۳ پست اسکله چند منظوره ۷۵۰ متری ایجاد شده است .

همچنین عمق مناسب جهت پهلوگیری کشتی‌ها به میزان ۱۶.۵ تا عمق دریا ایجاد شده است .

بعلاوه در این فاز موج شکن بندر نیز به طول یک هزار و ۴۷۰ متر توسعه یافته است .

یادآور می‌شود همزمان با کلید خوردن فاز دوم توسعه بندر چابهار طبق برنامه ۳۸ هکتار از اراضی بهسازی می‌شود .




مطالب مرتبط

با تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان ، ارزش بندر شهید بهشتی دو چندان می‌شود . در همین راستا برنامه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی ارائه شده‌است که در شرف دستیابی به قرارداد نهایی هستیم و از طرفی نهادهای مختلف داخلی نیز از سرمایه‌گذاری در این بندر استقبال کرده‌اند .

|

زیرساخت فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل شده است و اقداماتی که از امروز شاهد آن هستیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استقرار تأسیسات و تجهیزاتی مانند سیلوها، انبارها و مواردی از این قبیل است .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

هیات تاجیکستانی در این سفر همچنین با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای چابهار دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند .

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

نظرات کاربران