در حال بارگذاری ...
  • تایید چهارچوب مفهومی ایجاد ترمینال گالری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره)


    وزیر راه و شهرسازی ماموریت دادند تا در مورد ترمینال ایرانشهر نیز از ابتدا مطالعات مناسبی در خور نام ترمینال و معماری فاخر آن انجام شود و نتایج حاصل از مطالعات و روند آن نیز به نظر ایشان برسد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز مطالعات طراحی ترمینال ایران شهر در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ، گفت : نسخه نهایی چهارچوب مفهومی ایجاد ترمینال گالری سلام به وزیر راه و شهرسازی ارایه شد و مفاهیم اصلی مورد نظر و توافق شده با نظر ایشان نهایی شد .

    محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزییات نشست گروه مشاوران مفهوم‌سازی ترمینال سلام با وزیر راه و شهرسازی به بیان توضیحاتی پرداخت . در جلسه‌ای مشترک که کمیته مشورتی مفهوم‌سازی طرح ایجاد ترمینال گالری سلام با وزیر راه و شهرسازی داشتند ، نسخه نهایی چهارچوب مفهومی که پیش‌تر در جلساتی راجع به آن بحث و بررسی شده بود به وزیر راه و شهرسازی ارایه شد که در نهایت با رهنمودهای آن مقام نیز چهارچوب مفهومی ایجاد ترمینال گالری سلام در فرودگاه بین المللی امام خیمنی (ره) ، نهایی شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از مفاهیم نهایی‌شده در مفهوم‌سازی ایجاد ترمینال‌گالری سلام را شامل چهارچوب مفهوم سلام و زیرمجموعه‌هایی که در عناصر اصلی طرح مفهومی اعضای مشورتی به جمع‌بندی پیرامون آن رسیدند عنوان کرد و افزود : بحث اصلی صحبت‌ها و مباحث بر روی نحوه طراحی مابه ازاهای فضاهای معمارانه این مفاهیم بود که وزیر راه و شهرسازی تاکید کردند که این موضوع تبدیل به یکسری اهداف شمردنی شوند .

    وی اهداف قابل دسترسی مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی را شامل مقیاس معرفی و طراحی فضایی - مکانی ترمینال و همچنین شاخصه هویت‌بصری برشمرد و گفت : در نظر داریم اهداف قابل دستیابی را در دو مقیاس که یکی آنچه که در مقیاس طراحی فضای ترمینال است و در مرحله بعد نیز مقیاس هویت بصری که شامل لوگو ، ارتباط سازمانی و موضوعاتی از این دست است ، نهایی کنیم .

    ایزدی ادامه داد : مقرر شد تا در فاصله کمتر از یک ماه دو جلسه با آقای کوروش فتاحی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) داشته باشیم و این موارد را نیز احصا کنیم و در پایان ، برنامه عملیاتی ارایه دهیم . اینکه چگونه می‌توانیم مابه‌ازای معمارانه مفاهیم به اهداف قابل دسترسی و منطبق با مفاهیم دست یابیم ، موردتاکید است .

    ایزدی از ماموریت جدیدی در مورد مطالعه و طراحی ترمینال ایرانشهر که قرار است در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) احداث شود ، خبر داد و گفت : در جلسه فوق ، وزیر راه و شهرسازی ماموریت دادند تا در مورد ترمینال ایرانشهر نیز از ابتدا مطالعات مناسبی در خور نام ترمینال و معماری فاخر آن انجام شود و نتایج حاصل از مطالعات و روند آن نیز به نظر ایشان برسد .




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

    |

    دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند و در مجموع همین میزان نیز از ده فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می شوند .

    |

    نظرات کاربران