در حال بارگذاری ...
  • تشریح راهکار‌های شرکت فرودگاه‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی


    همزیستی مدیریت شده با بلایای طبیعی یکی از راهکار‌های مناسبی است که باید آن را مدنظر قرار دهیم و در این زمینه کشور ژاپن سرآمد است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تشریح راهکار‌های مناسب شرکت فرودگاه‌ها برای مقابله با بلایا گفت : شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمادگی دارد تا در شرایط بحران ۱۰۰ هزار امدادرسان و ۱۵ هزار مجروح را توسط فرودگاه‌های کشور منتقل کند .

    رحمت اله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز چهارم آذرماه در مراسم افتتاحیه گردهمایی فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا که با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و تا هشتم آذرماه ادامه خواهد یافت به ارائه توضیحاتی با موضوع آمادگی فرودگاه‌ها در برابر بلایای طبیعی پرداخت .

    مه‌آبادی گفت : آگاهید که یکی از چالش‌های مهم پیش روی بیشتر شهر‌های بزرگ دنیا موضوع حوادث و بلایای طبیعی است . همچنین با توجه به ماهیت غیرمترقبه بودن حوادث طبیعی و لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیمات و اجرای بی‌وقفه عملیات مقابله با بحران برای مقابله با چالش‌ها دانش مدیریت بحران تعریف شده است . مجموعه فعالیت‌های قبل ، حین و پس از وقوع حوادث طبیعی دانش مدیریت بحران است که هدف آن کاهش اثرات حوادث و پایین آمدن میزان آسیب‌پذیری جوامع انسانی است . البته امروزه مسئول مدیریت ریسک جایگزین و مکملی منطقی برای مدیریت بحران است .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به این مطلب که در کشور‌های مختلف الگو‌های متفاوتی برای برخورد و مقابله با بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز وجود دارد ، گفت : ضرورت دارد مجموعه‌ای از اقدامات و برنامه‌ها در مدیریت چهارگانه بحران انجام شود که این برنامه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلان از طریق مشاهده سیستماتیک بحران و تحلیل و تجزیه آن‌ها در جست و جوی یافتن ابزاری برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و ایجاد آمادگی برای مقابله با آن‌هاست .

    وی تصریح کرد : همزیستی مدیریت شده با بلایای طبیعی یکی از راهکار‌های مناسبی است که باید آن را مدنظر قرار دهیم و در این زمینه کشور ژاپن سرآمد است . در تمامی تلاش‌های سیستماتیک برای مدیریت بحران‌ها توجه به ابزار‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تسریع عملیات مقابله با بحران ضرورت دارد در این میان نقش حمل و نقل هوایی و زیرساخت فرودگاه در امدادرسانی فوری و به موقع در شرایط بحران بر هیچ کس پوشیده نیست .

    این مقام مسئول در ادامه به عملکرد موثر و حیاتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در زلزله سال ۸۲ به ، زلزله سال ۹۱ آذربایجان شرقی ، جابه جایی شهدای فاجعه منا در سال ۹۴ و اخیرا امدادرسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور اشاره کرد . در زلزله کرمانشاه نزدیک به ۹۰۰ نشست و برخاست ، جابه جایی یک هزارو ۳۲۰ تن کمک‌های دولتی و مردمی ، اعزام ۱۲۷۸ مجروح در دو روز اول زلزله توسط فرودگاه کرمانشاه موید اهمیت زیرساخت‌های فرودگاهی در کشور است .

    مه آبادی ادامه داد : شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در عمل به وظایف قانونی خود آمادگی دارد تا در شرایط بحران ۱۰۰ هزار نفر امدادرسان و ۱۵ هزار مجروح را منتقل کند ، همچنین این شرکت آمادگی پذیرش اقلام امدادی از استان‌های معین و کشور‌های دوست و همسایه را در شرایط بحران را دارد .




    مطالب مرتبط

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    برای تکمیل این ترمینال ، بخش‌های ‌نظامی و غیرنظامی و بخش‌های مختلف دولتی پای کار آمدند ، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی می‌شود .

    |

    برپایی رادیو رمضان در ترمینال‌ها ، استفاده از شخصیت‌های نمادین نوروز در فرودگاه کشور ، عکاسی با فرودگاه و نیز اجرای گروه‌های سرود و تواشیح از مهم‌ترین برنامه‌های روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها در طول نوروز و ماه مبارک رمضان است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، علی عبدی به‌عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی ، ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : امروز با تلاش متخصصان ما در شرکت فرودگاه‌ها ، ...

    |

    نظرات کاربران