در حال بارگذاری ...

ایجاد راه آهنی کارآمد با طرح تحول ساختار راه‌آهن


در راه‌آهن ، اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است ، مهم این است که چرخ سنگینی که در اقتصاد ملی مؤثر است راه بیفتد و ممکن است در گام اول به سختی راه بیفتد ، اما روی غلطکی که افتاد ، سرعت می‌گیرد که پس از آن ، ادامه مسیر راحت‌تر خواهد بود و در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو هیأت مدیره راه‌آهن‌ با بیان اینکه اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است ، گفت : طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است و به دنبال آن هستیم که راه‌آهن را کارآمد کنیم .

سعید رسولی با اشاره به نوین‌سازی ایستگاه‌های راه‌‌آهن اظهار داشت : ‌با بهترین شرکت‌های مشاور دنیا که طراحی‌های موفق‌ترین راه‌آهن‌ها را داشته‌اند قرارداد بسته‌ایم ، آنها یک الی دو سال است که در راه‌آهن ایران مطالعه می‌کنند ، طرح تحول ساختار راه‌آهن در دست اقدام است و ما به دنبال آن هستیم که راه‌آهن را راه‌آهنی کارآمد کنیم تا تکالیف ذاتی و قانونی آن به راحتی اجرا شود . بخشنامه بودجه به تازگی ابلاغ شده است و در حال تنظیم پیشنهادات خود هستیم ، یک سری ردیف‌ها در پیوست شماره یک قانون ردیف بودجه داریم که از گذشته این طرح‌ها وجود داشته است و احتمال دارد طرح‌های جدیدی را پیشنهاد کنیم .

رسولی ادامه داد : از محل اعتبارات ردیف‌های متفرقه که یک ردیف از محل عوارض واردات کالا به کشور و گمرک است داریم که از سال ۹۳ تأکید شده است و کماکان وجود دارد . در راه‌آهن ، اولویت ما استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است ، مهم این است که چرخ سنگینی که در اقتصاد ملی مؤثر است راه بیفتد و ممکن است در گام اول به سختی راه بیفتد ، اما روی غلطکی که افتاد ، سرعت می‌گیرد که پس از آن ، ادامه مسیر راحت‌تر خواهد بود و در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر است .

وی با اشاره به توجه به مشتری‌مداری در راه‌آهن گفت : سامانه ۵۱۴۹ در راه‌آهن راه‌اندازی شد تا مسافران انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند ، همچنین در این سامانه اگر مسافری حین سفر با هر مشکلی مواجه شد به این سامانه پیام می‌دهد و به لحظه ، پیام به رئیس همان قطار می‌رسد تا در همان سفر مشکل مسافر رفع شود .

عضو هیأت مدیره‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : در صورت بروز تأخیرات در راه‌آهن ، طبق قوانین راه‌آهن ، خود را جریمه می‌کنیم و به مسافر خسارت پرداخت می‌کنیم ؛ حتی اگر سیستم تهویه یا سیستم صوتی قطار خراب باشد ، به مسافر پیامک می‌شود که برای دریافت خسارت مراجعه کند و همه اینها نرخ جریمه مشخص برای راه‌آهن دارد .




مطالب مرتبط

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

نظرات کاربران