در حال بارگذاری ...
  • نوسازی ناوگان هوایی فدکس اکسپرس با هواپیمای ترابری ATR


    این هواپیماها به دلیل کوچکی و قابلیت نشستن و برخاستن در فرودگاههای کوچک می توانند به سرعت محموله های مورد نیاز را برای زمان های بحرانی اعم از جنگ یا بلایای طبیعی به فرودگاههای کوچک و محلی نزدیک حادثه منتقل کنند و سرعت امداد رسانی را بالا ببرند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، فدکس اکسپرس در جهت نوسازی ناوگان هوایی خود قرارداد خود را با هواپیماسازی ای تی آر نهایی کرد .

    بر پایه این توافق ، فدکس اکسپرس تعداد ۳۰ فروند هواپیمای مدل ATR 72-600F خریداری می کند و طبق همین قرارداد این شرکت می تواند تعداد ۲۰ فروند هواپیمای مدل 72-600Fs به این تعداد بیافزاید . طبق این قرارداد نخستین هواپیمای از سال ۲۰۲۰ تحویل این شرکت داده می شود و سپس در یک بازه ۵ ساله هر سال ۶ هواپیما به فدکس اکسپرس تحویل داده می شود .

    هواپیماهای کنونی فدکس اجازه حمل پالت های خاص و هوایی را به این شرکت نمی دهند و این شرکت برای کسب بازار بیشتر بارهای هوایی ، تصمیم به خرید این سری هواپیماها از ای تی آر نموده است . هواپیمای ATR 72-600F مجهز به پانل های تقویت شده در طبقه های داخل هواپیما خواهند بود تا بتوانند هر دو نوع محموله فله و کانتینری هوایی را حمل نمایند . ظرفیت حمل فله ای این هواپیما ، ۲۶۳۰ فوت مکعب معادل ۷۴.۶ متر مکعب می باشد .

    فدکس در حال حاضر دارای ۳۰۰ فروند هواپیمای در ۴۵ کشور جهان می باشد که بیشتر این هواپیماهای فیدری ، توسط شرکت های طرف سوم (Third – party) با گواهینامه فدکس مشغول کار هستند اما مالکیت آنها برای فدکس می باشد .

    ناوگان فیدر یا همان هواپیماهای ترابری FedEx ، شامل هواپیماهایی با قابلیت حمل بار با بیشینه وزن ۶۰۰هزار پوند می باشد تا این شرکت توسط آنها بازار های متوسط و کوچک جهانی را تسخیر نماید . ناوگان ترابری فدکس شامل مدل های : Boeing 777s، B767s و B757s، MD11s، MD10s، Airbus 300s و Airbus 310s می باشد .

    هواپیماهای ترابری ای تی آر سفارشی فدکس شامل مشخصات فنی زیر می باشد :

    در LCD که به در نوک هواپیما که با بالا رفتن نوک هواپیما باز می شود اطلاق می شود .

    قابلیت خروج و ورود کالا از درب بازویی در عقب در تمامی هواپیماهای سفارش داده شده .

    کابین دیجیتال

    فناوری پیشرفته آویونیک ( نوعی اخطار دهنده و تعمیر کننده سیستم الکترونیکی هواپیما است که مسئول بررسی تمامی تجهیزات دیجیتالی هواپیماست) با قابلیت عملیات برخاستن از روی باند بطور اتوماتیک .

    قابلیت تخلیه بار به روش ADS-B

    نکته حانز اهمیت در انتخاب این نوع هواپیما ، مناسب بودن این هواپیما بخصوص برای ایران در زمینه انتقال وسایل اورژانسی پزشکی و صادرات های کم حجم ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر می باشد . بخصوص کشور قطر و جزایر ایرانی حاشیه جنوبی خلیج فارس می توانند با این روش حمل محصولات فاسد شدنی را سریع و بسیار مناسب دریافت نمایند .

    این هواپیماها به دلیل کوچکی و قابلیت نشستن و برخاستن در فرودگاههای کوچک می توانند به سرعت محموله های مورد نیاز را برای زمان های بحرانی اعم از جنگ یا بلایای طبیعی به فرودگاههای کوچک و محلی نزدیک حادثه منتقل کنند و سرعت امداد رسانی را بالا ببرند .

    شایسته است کارشناسان هوایی و ترابری ایران نیم نگاهی به چنین ابتکاراتی بر روی هواپیماهای کوچک اما ترابری داشته باشند .




    نظرات کاربران