در حال بارگذاری ...

توسعه حمل و نقل بندری – ریلی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی


هدف بلند ما در بخش حمل و نقل کشور ، افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر است و این مساله بسیار مهمی است که با منافع ملی گره خورده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : توسعه حمل و نقل بندری – ریلی مبتنی بر منافع ملی و هدف مهم سازمان بنادر و دریانوردی است .

سی و یکمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی ، با حضور مهندس راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و معاونین و مدیران کل سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن و سایر اعضای اتاق فکر برگزار شد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه ضمن تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه و طلب آمرزش و صبر گفت : لازم است بخش های مختلف برای تامین نیازهای مناطق زلزله زده ، امکاناتشان را بسیج کنند و برنامه ریزی لازم برای این اقدام صورت گیرد .

وی در ادامه ضمن تشکر از اعضای اتاق فکر ، در خصوص اتصال بنادر و راه آهن گفت : هدف بلند ما در بخش حمل و نقل کشور ، افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر است و این مساله بسیار مهمی است که با منافع ملی گره خورده است .

محمد راستاد اظهار کرد : باید توجه کنیم که آمارها ما را از واقعیات غافل نکند . اگر صرفا به آمار میزان حمل و نقل ریلی از بنادر در ۶ ماهه اول سال ۹۶ نگاه کنیم افزایش ۲۶  درصدی را ملاحظه می کنیم اما وقتی در نسبت با کل حجم بار می سنجیم مشخص است که سهم راه آهن کاهش یافته است . برای اصلاح وضع موجود و ارتقا سهم ریل نیاز به برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ما اخیرا ساختار تشکیلاتی برای حمل و نقل ریلی پیش بینی کرده ایم تا به صورت منسجم تر و متمرکزتر به این مساله پرداخته شود .

وی در پایان در خصوص حمل مستقیم بار از کشتی به ریل افزود : در اغلب ترمینال های کانتینری جهان این حمل به صورت مستقیم اتفاق نمی افتد و این شیوه برای برخی موارد با حجم های پایین می تواند مناسب باشد .

در این جلسه اعضا نظراتشان را در خصوص وضعیت فعلی حمل و نقل بندری – ریلی مطرح کردند و علل سهم اندک راه آهن تحلیل و بررسی شد .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران