در حال بارگذاری ...

تاکید بر کاهش استفاده از کربن در صنعت کشتیرانی


افزایش قابل توجه در هزینه های سوخت دریایی سال ۲۰۲۰ میلادی و به موجب قانون اجباری جهانی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور پیش بینی می شود . این امر کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ای چون CO2 را افزایش می دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اتاق بین المللی کشتیرانی (ICS) با حضور در کنفرانس Cop23 سازمان ملل که در شهر Bonn برگزار شد بر اقدامات سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر کاهش کربن در صنعت کشتیرانی تاکید کرد و با اعلام دیدگاههای خود از این سازمان خواست تا اهداف بلندمدت و مناسب خود را بار دیگر و بر اساس درصد توافق شده بازنگری کند .

مدیر سیاست های اتاق گفت : کشورها باید توافق خود مبنی بر رقم کاهش انتشار کربن را با توجه به اقدامات اولیه سازمان بین المللی دریانوردی تا ماه آوریل آینده اعلام کنند . این موضوع نگرانی هایی را در خصوص اقتصادهای بزرگ برای چین و هند در خصوص تاثیرات آن بر تجارت آینده و توسعۀ پایدار آن ها به همراه دارد .

اتاق بین المللی کشتیرانی خاطر نشان کرد : نمایندگان اتحادیه اروپا و جزایر پاسفیک کاهش انتشار این آلاینده مضر را تا ۷۰ درصد و تا سال ۲۰۵۰ میلادی اعلام کرده اند و ژاپن در آخرین اطلاع رسانی از کاهش ۶۰ درصدی کربن تا سال ۲۰۶۰ میلادی خبر داده است . در این راستا ، مدیر سیاست های ICS اقدام نمایندگان اتحادیه و جزایر پاسفیک را دور از انتظار و اقدام ژاپن را واقعی خواند .

این گزارش ادامه داد : علاوه بر هر گونه اقدامی که IMO برای محیط زیست و پاکی هوا انجام می دهد ، اقدامات اولیۀ رگولاتورها نیز به کاهش آلاینده ها در کوتاه مدت منجر می شود . افزایش قابل توجه در هزینه های سوخت دریایی سال ۲۰۲۰ میلادی و به موجب قانون اجباری جهانی مبنی بر استفاده از سوخت کم سولفور پیش بینی می شود این امر کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ای چون CO2 را افزایش می دهد .

مدیر سیاست های ICS در ادامه این گزارش ضمن اشاره به دیدگاه اتاق مبنی بر رساندن انتشار آلاینده مذکور به صفر گفت : اتاق بین المللی کشتیرانی تصمیم دارد انتشار آلایندۀ CO2 را در نیمۀ دوم قرن حاضر به صفر برساند . ما بر این باوریم که این هدف با استفاده از سوخت های جایگزین و تکنولوژی های روز دست یافتنی است . تکنولوژی ها شامل باتری ، سوخت سلولی ، هیدروژن و موارد دیگری هستند که تاکنون ناشناخته باقی مانده اند . با این حال ، احتمال آنکه ناوگان جهان بتواند از سوخت های جدید جایگزین طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده نهایت بهره را ببرد ، کم است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ششمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور مجتبی خوش نیت ، رئیس دبیرخانه و دبیر شورای مطالعات و سیاست‌های ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ارزش دارایی ۱۰ کشور برتر جهان در بخش حمل‌ونقل دریایی که در سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه‌های اول تا دهم قرار گرفته‌اند اعلام ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دریای سرخ که بحران آن طی سه ماه اخیر افکار عمومی جامعه دریایی و اکثر مردم جهان را به خود جلب کرده است ، پیش از این اگر چه عبور و ...

|

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

نظرات کاربران