در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • پیاده‌سازی ساختار مدیریت و کنترل کیفیت در پروژه‌های آزادراهی


    کنترل کیفیت Q.A و مدیریت کیفیت Q.C دو مقوله مهمی است که به ویژه در آزادراه‌ جنوبی تهران و آزادراه اراک - خرم‌آباد به کار گفته شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ ها گفت : در راستای رویکرد متفاوت و خلاقانه در احداث آزادراه های کشور و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ، بسیاری از روش‌های احداث برای اولین بار در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شد که بعد از این در تمامی طرح‌های آزادراهی کشور به اجرا در می‌آید .

    سید حسین میرشفیع ضمن اعلام این خبر گفت :‌ طرح‌های آزادراهی اولویت‌دار کشور در قالب هفت پروژه به طول ۲۳۷ کیلومتر تعریف شده که سعی شده است در اجرای این طرح‌ها رویکردهای نوینی مطابق استانداردها تعریف شود . مدیریت منابع مالی با توجه به تنوع و محدودیت‌های قانونی منابع یکی از روش‌های اصلی در این ساختار است که بهره‌مندی از اوراق مشارکت ، مصالح تهاتری و موارد مشابه از این دست است .

    میرشفیع پیاده‌سازی ساختار مدیریت و کنترل کیفیت در پروژه‌ها را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و عنوان کرد : کنترل کیفیت Q.A و مدیریت کیفیت Q.C دو مقوله مهمی است که به ویژه در آزادراه‌ جنوبی تهران و آزادراه اراک - خرم‌آباد به کار گفته شده است .

    وی توجه به ایمنی پروژه را همزمان با شروع مطالعات ضروری دانست و خاطرنشان کرد : ایجاد و پیاده سازی ساختار ممیزی ایمنی در پروژه‌ها همزمان با تکمیل مطالعات و در زمان احداث از دیگر مواردی است که در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به آن توجه ویژه شده است و آزادراه جنوبی تهران یکی از نمونه‌ها است .

    تحول پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ناهمواری

    معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در ادامه اظهار داشت : برنامه‌ریزی شده است تا تحویل پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ناهمواری (iri) صورت گیرد و این موضوع در زمان تحویل موقت تمامی پروژه‌ها اعمال می‌شود .

    وی با تاکید بر اخذ عوارض الکترونیک خاطرنشان کرد : اقداماتی صورت گرفته است که در این پروژه‌ها اخذ عوارض و نظارت بر عملکرد اخذ عوارض به صورت الکترونیک انجام شود و به ترتیب تمامی آزادراه‌های کشور به این سیستم هوشمند مجهز می شوند .

    میرشفیع استفاده از توانمندی‌های بومی در ساخت و تامین مصالح و نیروی انسانی را یکی دیگر از برنامه‌ها در این راستا معرفی کرد و گفت : به طور متوسط به منظور احداث هر کیلومتر از آزادراه ۱۰ تا ۱۲ نفر مشغول به کار هستند و بدین ترتیب با بهره‌مندی از نیرو و توان تخصصی بومی در پروژه‌ها ایجاد اشتغال مستقیم در استان‌های کشور صورت می‌گیرد .

    معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها پیاده‌سازی نظام مدیریت پروژه‌ها ، توجه به معماری و منظر راه، تکمیل و بازنگری مطالعات در طرح‌های اجرایی حین ساخت و بهره‌مندی از مهندسی ارزش را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد .




    مطالب مرتبط

    اتمام عملیات حفاری تونل قطعه سه آزادراه همت - کرج

    اتمام عملیات حفاری تونل قطعه سه آزادراه همت - کرج

    این قطعه دارای دو دستگاه تونل به صورت رفت و برگشت هرکدام به طول ۵۳۸ متر و در مجموع‌ ۱۰۷۶ متر است که عملیات اجرایی یکی از تونل‌ها به اتمام رسیده و با اتمام حفاری یک تونل ، تحکیم و لاینینگ تونل دیگر آغاز شده است .

    |

    احداث بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس

    احداث بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس

    بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس به طول ۷۰۰ کیلومتر احداث می‌شود که قطعه اول آن امروز از سیرجان تا بندرعباس به طول ۶۰ کیلومتر در حال اجرا است و برای مرحله اول آن بخش خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته است .

    |

    افتتاح ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری

    افتتاح ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری

    در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه - تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری ...

    |

    نظرات کاربران