در حال بارگذاری ...

ضرورت تشکیل فضای بازاریابی در نمایشگاه های حمل و نقل


نمایشگاه‌های حمل‌ونقل باید محفلی برای تشکیل فضای بازاریابی و حضور شرکت‌های جدید داخلی و مشتریان و شرکت‌های خارجی به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا با اشاره به ضرورت بازاریابی در نمایشگاه حمل ونقل ضمن نامساعد خواندن فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل تصریح کرد : شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی با مشکلات متعددی در زمینه‌های گمرکی ، امور‌بانکی ، روادید ، امور مالیاتی و بیمه مواجه هستند .

محمد چواد عطرچیان افزود : علاوه بر مشکلات فوق ، نه تنها حجم حمل‌ونقل کالا ، بلکه حجم جابجایی حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه است .

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا یکی از نکات مهم و کربردی را گمرک الکترونیک عنوان کرد و گفت : گرچه راه اندازی گمرک الکترونیک موجب صرفه جویی در زمان و حذف کاغذ در جابجایی اسناد می‌شود ، اما علی‌رغم اقدامات خوب گمرک ، برای جا افتادن این فرایند در کشور به ساختار‌های مناسبی نیاز است و به همین خاطر شرکت‌های حمل‌ونقل با مشکلات زیادی روبرو هستند .

عطرچیان یکی از کارکرد‌های نمایشگاه‌هایی با محتوای حمل‌ونقل را خلق بازار‌های جدید دانست و افزود : در واقع نمایشگاه‌های حمل‌ونقل باید محفلی برای تشکیل فضای بازاریابی و حضور شرکت‌های جدید داخلی و مشتریان و شرکت‌های خارجی به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور باشد . اما در صورت برگزاری نمایشگاهی برای سخنرانی مقامات دولتی و حضور شرکت‌های داخلی اثرگذاری کمتری در بر خواهد داشت .

وی از بازدید اعضای انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی از نمایشگاه راهداری ، راهسازی و حمل‌ونقل خبر داد و گفت : در صورتی که این نمایشگاه به فلسفه اصلی نمایشگاه‌ها یعنی بازاریابی ، قرارداد‌های تجاری و ایجاد فضای کسب و کارجدید بپردازد در واقع یک گام به جلو محسوب می‌شود .

گفتنی است ، دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذر طی سه روز با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل تابعه وزارت راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی حمل‌ونقل شامل شرکت‌های مهندسی مشاور ، پیمانکاران و صنایع وابسته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود .




نظرات کاربران