در حال بارگذاری ...

مسیر راه‌آهن قزوین - رشت دارای پیچیدگی‌های فنی بسیار زیاد


محور فیروزان - کرمانشاه و مهاباد - ارومیه نیز هر کدام با داشتن هزار و ۹۰۰ متر تونل از طرح‌های اولویت دار ریلی هستند که دارای تونل هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی طرح‌های ریلی اقتصاد مقاومتی ، تاکنون ۵۲ کیلومتر تونل در این هفت طرح ریلی اجرا شده است که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود .

جبارعلی ذاکری با تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی اظهار کرد : حجم عملیات انجام گرفته در این پروژه‌ها بسیار بالاست به طوری که اجرای ۵۲ کیلومتر تونل در این طرح‌ها نشان دهنده عظمت کار است .

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها راه‌آهن قزوین - رشت را با ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۹ هزار متر رکورددار در این زمینه دانست و گفت : این محور ریلی از منطقه کوهستانی و جنگلی عبور می‌کند و پیچیدگی‌های فنی بسیار زیادی دارد که کار را سخت‌تر می‌کند . تونل‌های سه و پنج در قطعه ۴ الف محور در محدوده رودبار از سخت‌ترین بخش‌های اجرایی این پروژه محسوب می‌شوند که اولی به طول ۵۹۸ متر و دیگری به طول هزار و ۵۲ متر است .

ذاکری خاطرنشان کرد : این دو دستگاه تونل در منطقه‌ای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش می‌رود که علت تاخیر در اجرا همین موضوع بوده است .

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به محور میانه - بستان‌آباد گفت : این محور دارای هفت دستگاه تونل به طول ۱۸ هزار متر است و دومین رکورد را در طرح‌های اولویت‌دار ریلی در این زمینه دارا است . محور فیروزان - کرمانشاه و مهاباد - ارومیه نیز هر کدام با داشتن هزار و ۹۰۰ متر تونل از دیگر طرح‌های اولویت دار ریلی هستند که دارای تونل هستند .




مطالب مرتبط

اتصال استان چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از مهمترین دستاوردهای این طرح ملی است .

|

تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران