در حال بارگذاری ...

رشد ۵۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا


در حال حاضر میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر نکا با افزایش بیش از ۱۲ برابری به ۲۳۱ هزارو ۴۶۹ تن رسیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت میزان تخلیه و بارگیری بنادر امیرآباد و نکا در هفت ماهه اول امسال با رشد بیش از ۵۶ درصدی از مرز دو میلیون تن گذشت .

مهندس علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته در تخلیه و بارگیری روند رو به رشدی را شاهد بودیم افزود :‌ در این مدت تعداد کشتی‌های ورودی و خروجی از بنادر امیرآباد و نکا با رشد ۴۳ درصدی به ۴۹۹ فروند کشتی افزایش یافت .

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت‌گرفته سوآپ مواد نفتی در بندر نکا از سر گرفته شده است یادآور شد : در حال حاضر میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر نکا با افزایش بیش از ۱۲ برابری به ۲۳۱ هزارو ۴۶۹ تن رسیده است .

مدیر بندر امیرآباد همچنین  به حمل ریلی  کالا اشاره کرد و گفت : در این بخش نیز بندر امیر آباد به عنوان تنها بندر شمالی متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور افزایش  دو برابری میزان تخلیه و بارگیری ریلی را شاهد بوده است ، که با توجه به افتتاح اسکله رو رو ریلی در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتری در این بخش خواهیم بود .

خدمتگزار در پایان به رشد ۳۲ درصدی حمل جاده ای از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره و از تردد ۸۱ هزار و ۱۱۲ دستگاه کامیون جهت حمل انواع کالاهای تجاری به اقصی نقاط کشور خبر داد .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

با بررسی های بعمل آمده و اقداماتی که در زمینه بازاریابی و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل چندوجهی در این بندر صورت گرفته است توانستیم در سال جارمی بخشی از کالاهای ترانزیتی و وارداتی را از طریق ریل جابجا کنیم که علاوه بر رضایت ذی نفعان ، سرعت تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات ...

|

یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد .

|

نظرات کاربران