در حال بارگذاری ...
  • معرفی هنسی ونوم اف ۵ در نمایشگاه خودرو SEMA‌


    کمپانی هنسی از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری بای توربو آلومینیومی در زیر پوسته‌ی جذاب این خودرو استفاده کرده است که قادر به تولید ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۶۲ نیوتن‌متر است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ هنسی ونوم اف ۵ (Hennessey Venom F5) ابرخودروی قدرتمند آمریکایی در نمایشگاه خودرو SEMA‌ معرفی شد . این هایپرکار موفق به ثبت رکورد ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت شده است .

    سرانجام پس از عشق بازی عاشقان هایپرکارها با تیزرهای تبلیغاتی پیش از معرفی هنسی ونوم F5 که خبر از سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعتی این خودرو می‌دادند ، کمپانی هنسی با حضور در نمایشگاه خودرو SEMA رسما از آن پرده برداری کرد . ونوم اف ۵ درست همانند نسل پیشین خود یعنی مدل ونوم جی تی بر روی سرعت بالا متمرکز است ، اما حالا آن از طراحی جدید و بسیارجذاب‌تری نیز برخوردار خواهد بود .

    کمپانی هنسی در ابرخودرو جدید خود نیز از شرکت لوتوس کمک گرفته است ، اما اینبار لوتوس به جای ساخت بدنه ، در تولید شاسی هنسی ونوم اف ۵ شرکت کرده است و از جنس فیبر کربن سفارشی در آن استفاده کرده است . بدنه‌ی این ابرخودرو نیز به لطف تکنولوژی‌های مدرن بسیار سبک‌تر از نسل پیشین خود است که باعث می‌شود این خودرو روان‌تر از گذشته حرکت کرده و رکورد بزرگانی از جنس بوگاتی را بزند . اینک ضریب درگ به ۰.۳۳ رسیده است که در مقایسه با ضریب درگ ۰.۴۴ خودرو ونوم جی تی ، کاهش قابل توجهی پیدا کرده است . این درحالیست که ضریب درگ بوگاتی شیرون نیز ۰.۳۸ است . جالب اینجاست که شرکت هنسی اعتقادی به استفاده از قوای محرکه هیبریدی در خودرو خود ندارد . مدیراجرایی این کمپانی در این ارتباط می‌گوید : ما به دنبال اصول و جزئیات اصیلی هستیم . علاقه‌مندی ما کاربردی ظریف و ساده است و برخلاف محصولات هیبریدی ، ما از روش دیگری استفاده می‌کنیم .

    کمپانی هنسی از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری بای توربو آلومینیومی در زیر پوسته‌ی جذاب این خودرو استفاده کرده است که قادر به تولید ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور  ۱۷۶۲ نیوتن‌متر است . نیروی تولید شده از این پیشرانه شگفت انگیز ، به لطف یک گیربکس ۸ سرعته تک کلاچه پدال شیفتر به چرخ‌های پشتی خودرو منتقل می‌شود . کمپانی هنسی در زیر هنسی ونوم اف ۵ نیز از تایرهایی با مدل میشلین پایلوت کاپ ۲ استفاده کرده است .

    وقتی ابرخودرو جدید هنسی به حالت ویژه Vmax مجهز باشد ، اسپویلرها و بال پشتی به خاطر بهبود در راندمان آیرودینامیک با کاهش ارتفا همراه می شوند . به کمک این حالت جذاب ، ونوم اف ۵ قادر است تنها در ۱۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعتی را تنها در ۲۰ ثانیه تجربه کند . حداکثر سرعت این خودرو نیز ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود . در این مورد حتی بوگاتی شیرون نیز به گرد پای هنسی ونوم اف ۵ نیز نمی‌رسد .

    کابین این خودرو ، برخلاف نمایی که از بیرون آن مشخص است بسیار جا دار بوده حتی می‌تواند از یک بازیکن قد بلند فوتبال آمریکایی نیز میزبانی کند . داخل کابین مملو از المان‌های چرم ، فیبر کربن و آلکانترا است و اینترفیس اپل آیپد نیز در آن دیده می‌شود .

    لازم به ذکر است که تنها ۲۴ دستگاه هنسی ونوم اف ۵ قرار است در تگزاس ساخته شود که با قیمت ۱.۶ میلیون دلار به فروش خواهند رسید . این هزینه ، تنها شامل خرید نسخه‌ی پایه خودرو است و شما می‌توانید با پرداخت ۶۰۰ هزار دلار بیشتر آپشن‌های مختلف دیگری را نیز بر روی ابرخودرو خود سوار کنید .




    نظرات کاربران