در حال بارگذاری ...
  • اجرای موفقیت آمیز تیر الکترونیک در گمرک ایران


    در وضعیت کنونی ، دشمنان این مرز و بوم به دلیل شکست های متعدد در سایر عرصه ها تمرکز خود را معطوف به مسائل اقتصادی نموده اند که قطعا با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر برون زائی اقتصادی ، در این عرصه نیز ناکام خواهند ماند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران با حضور مشارکت سازمانهای دولتی ، فعالان داخلی و خارجی عرصه حمل ونقل و مشارکت تشکل های مربوطه برگزار گردید .

    گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش بین المللی حضور فعال داشت . علاوه بر اختصاص پنل تخصصی جهت گمرک با حضور مسئولین دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران ، دکتر مقدسی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران به عنوان یکی از سخنرانان همایش که در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد به بیان دیدگاهها ، راهبردها  ، اقدامات و دستاوردهای گمرک در عرصه ترانزیت پرداخت .

    دکتر مقدسی ضمن اشاره به نقش اقتدار اقتصادی بعنوان یکی از ارکان اصلی اقتدار ملی و اهمیت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت : در وضعیت کنونی ، دشمنان این مرز و بوم به دلیل شکست های متعدد در سایر عرصه ها تمرکز خود را معطوف به مسائل اقتصادی نموده اند که قطعا با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر برون زائی اقتصادی ، در این عرصه نیز ناکام خواهند ماند .

    وی با اشاره به نقش مشارکت و همکاری بخش های دولتی و خصوصی درگیر در حوزه حمل و نقل ، این همکاری ها را موجب هم افزایی دانسته و تقویت ظرفیت های یکدیگر را در زنجیره تامین این صنعت یکی از بنیان های تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و بخشی نگری را دام راهبردی در جهت انحراف نقشه راه دانست .

    معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران با اشاره به وظایف خطیر محوله به گمرک در زمینه تسهیل تجارت و همزمان نظارت و کنترل بر فرآیند تجارت خارجی ، به تشریح اقدامات و تحولات انجام شده در گمرک به ویژه اصلاح فرآیندها و مکانیزه نمودن امور پرداخت .

    دکتر مقدسی در ادامه با تبیین تغییرات بنیادی صورت گرفته در زمینه  ارائه خدمات ، به خصوص در رویه ترانزیت کالا ، راهبردهای اساسی گمرک در تسهیل ترانزیت و بهبود لجستیک تجاری را تشریح کرد .

    مقدسی از جمله این راهبردها را تحقق گمرک الکترونیک ، یکپارچه سازی ، ایجاد دروازه مشترک الکترونیکی و کنترل های هوشمند عنوان نمود و در ادامه ضمن اعلام پیشرو بودن گمرک در ایجاد فضای مناسب فعالیت در عرصه ترانزیت کالا، از اقدمات اساسی انجام گرفته در این زمینه به ویژه تحقق بیمه و تضامین الکترونیکی ، اجرای موفقیت آمیز تیر الکترونیک و شروع فاز سوم آن ، بکارگیری اقلام کنترلی مدرن و رصد هوشمند به منظور صیانت همزمان از حقوق دولت وصاحبان کالا ، اعلام وصول الکترونیکی و ... نام برد و دستاورهای حاصله را کاهش هزینه ناشی از کاهش زمان انجام تشریفات ، کاهش قاچاق کالا ، موفقیت ملی و بین المللی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر وقاچاق انسان  و ... دانست .

    در همایش یاد شده مسئولین دفتر نظارت بر ترانزیت با حضور فعال در پنل تخصصی گمرک به مسائل تخصصی و موضوعات مبرتبط پرداخته و پاسخگوی سوالات فعالان بخش حمل و نقل بودند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا راستی مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنل نقش دولت ها در تسهیل تجارت و توسعه ترانزیت چندین ...

    |

           

    |

    طبق تبصره ث بند ۲ ماده ۳۰ احکام اداری و بند ب تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات کشنده زیر سه سال ساخت و زیر پنج سال ساخت داده شده که بیش از ۳۰ هزار خانواده زندگی خود را فروخته اند و به امید ترانزیت در سفرهای اروپایی ، کشنده خریداری کرده‌اند که باید گفت حمل و نقل داخلی شاید ...

    |

    در شرایط کنونی با توجه به برنامه های تسهیل گری گمرک و اهمیت آن و شعار سازمان جهانی گمرک در سال ۲۰۲۴ تحت عنوان "تعامل هدفمند گمرک با شرکای سنتی و جدید" ، استمرار و تلاش مضاعف بمنطور اجرایی کردن سیاست های گمرک در راستای تعامل گمرک با فعالان اقتصادی و همکاری با دستگاه های دخیل در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان و طراح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در نشست بررسی ترانزیت ریلی به تشریح اهم ...

    |

    نظرات کاربران