در حال بارگذاری ...

نمایش توان شرکت‌های راهسازی در نمایشگاه حمل‌ونقل


راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سنخیتی با یکدیگر ندارند ، لذا امیدواریم طبق پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی در سال آینده این وزارتخانه تفکیک شود و هر کس به کار خود برسد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ ، اظهار داشت : ضمن حضور در نمایشگاه ، توان تمام شرکت‌های راهسازی را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم موجب جلب نظر کارشناسان ، مهندسان و دانشجویان حوزه عمران و راهسازی شود .

علی آزاد در خصوص حق تقدم راهداری بر راهسازی در زمان شرایط بحرانی بودجه به ضرب‌المثل «قاچ زین را بچسب ، اسب‌سواری پیشکش» اشاره کرد و گفت : ارزش دستاوردهای کشور در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای است و با توجه به همین مسئله در شرایط بحرانی بودجه، ابتدا باید از سرمایه‌ها و داشته‌های خود نگهداری شود و این مقدم بر احداث زیرساخت‌های و نیازها است . در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه کشور در حد استاندارد‌های جهانی ساخته شده است اما مسئله مهم حفظ و نگهداری این زیرساخت‌ها و در درجه دوم احداث زیرساخت‌های توسعه مورد نیاز است .

 دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به توان راهسازی ایران گفت : برای ارزیابی جایگاه راهسازی ایران باید از قرن بیستم تا امروز مرور شود به‌طوری‌که در اوایل قرن بیستم تردد در مسیر تهران - تبریز ۱۳ روز ، تهران - مشهد ۱۴ روز و تهران - بوشهر ۳۴ روز به طول می‌انجامید ؛ اما امروز ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه ، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه ، ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی ، ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی ،‌۹۰ هزار کیلومتر راه روستایی ، ‌۱۱ هزار کیلومتر ، ‌۲۵۰ کیلومتر مترو ، ‌۷۰ فرودگاه ، بندر و اسکله در دست بهره‌برداری قرار دارد و این دستاوردهای دولت ، سازمان برنامه ، مشاوران و پیمانکاران است .

 

 

آزاد با بیان اینکه «وزارت راه به دلیل ساخت و توسعه زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی کشور ، مؤثرترین نهاد در زمان بحران کشور بوده است» تصریح کرد : تمام انسان‌های فداکار ، سخت‌کوش و پرتلاش در حوزه راهداری و راهسازی با کمترین توقع و تلاش بسیاری از این دستاورد‌ها را به وجود آورده‌اند . پس باید بودجه لازم برای حفظ و نگهداری از سرمایه‌های کشور در نظر گرفته و توسعه زیرساخت‌ها در اولویت بعدی منظور شود .

وزارتخانه راه و شهرسازی تفکیک شود

آزاد با تأکید بر اینکه «وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود» خاطرنشان کرد : راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سنخیتی با یکدیگر ندارند ، لذا امیدواریم طبق پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی در سال آینده این وزارتخانه تفکیک شود و هر کس به کار خود برسد .

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با اشاره به تفکیک نمایشگاه راه و شهرسازی و ایجاد نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت : شرکت‌های راهسازی ایران علاوه بر آشنایی از فناوری‌های نوین این حوزه، از نظر مهارت طراحی و احداث نیز دست‌کمی از شرکت‌های بین‌المللی ندارند . از این‌رو ضمن حضور در نمایشگاه ، توان تمام شرکت‌های راهسازی را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم موجب جلب نظر کارشناسان ، مهندسان و دانشجویان حوزه عمران و راهسازی شود .




مطالب مرتبط

         

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

نظرات کاربران