در حال بارگذاری ...
  • نمایش توان شرکت‌های راهسازی در نمایشگاه حمل‌ونقل


    راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سنخیتی با یکدیگر ندارند ، لذا امیدواریم طبق پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی در سال آینده این وزارتخانه تفکیک شود و هر کس به کار خود برسد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ ، اظهار داشت : ضمن حضور در نمایشگاه ، توان تمام شرکت‌های راهسازی را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم موجب جلب نظر کارشناسان ، مهندسان و دانشجویان حوزه عمران و راهسازی شود .

    علی آزاد در خصوص حق تقدم راهداری بر راهسازی در زمان شرایط بحرانی بودجه به ضرب‌المثل «قاچ زین را بچسب ، اسب‌سواری پیشکش» اشاره کرد و گفت : ارزش دستاوردهای کشور در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت‌های جاده‌ای است و با توجه به همین مسئله در شرایط بحرانی بودجه، ابتدا باید از سرمایه‌ها و داشته‌های خود نگهداری شود و این مقدم بر احداث زیرساخت‌های و نیازها است . در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه کشور در حد استاندارد‌های جهانی ساخته شده است اما مسئله مهم حفظ و نگهداری این زیرساخت‌ها و در درجه دوم احداث زیرساخت‌های توسعه مورد نیاز است .

     دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به توان راهسازی ایران گفت : برای ارزیابی جایگاه راهسازی ایران باید از قرن بیستم تا امروز مرور شود به‌طوری‌که در اوایل قرن بیستم تردد در مسیر تهران - تبریز ۱۳ روز ، تهران - مشهد ۱۴ روز و تهران - بوشهر ۳۴ روز به طول می‌انجامید ؛ اما امروز ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه ، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه ، ۳۵ هزار کیلومتر راه اصلی ، ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی ،‌۹۰ هزار کیلومتر راه روستایی ، ‌۱۱ هزار کیلومتر ، ‌۲۵۰ کیلومتر مترو ، ‌۷۰ فرودگاه ، بندر و اسکله در دست بهره‌برداری قرار دارد و این دستاوردهای دولت ، سازمان برنامه ، مشاوران و پیمانکاران است .

     

     

    آزاد با بیان اینکه «وزارت راه به دلیل ساخت و توسعه زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی کشور ، مؤثرترین نهاد در زمان بحران کشور بوده است» تصریح کرد : تمام انسان‌های فداکار ، سخت‌کوش و پرتلاش در حوزه راهداری و راهسازی با کمترین توقع و تلاش بسیاری از این دستاورد‌ها را به وجود آورده‌اند . پس باید بودجه لازم برای حفظ و نگهداری از سرمایه‌های کشور در نظر گرفته و توسعه زیرساخت‌ها در اولویت بعدی منظور شود .

    وزارتخانه راه و شهرسازی تفکیک شود

    آزاد با تأکید بر اینکه «وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود» خاطرنشان کرد : راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سنخیتی با یکدیگر ندارند ، لذا امیدواریم طبق پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی در سال آینده این وزارتخانه تفکیک شود و هر کس به کار خود برسد .

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با اشاره به تفکیک نمایشگاه راه و شهرسازی و ایجاد نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت : شرکت‌های راهسازی ایران علاوه بر آشنایی از فناوری‌های نوین این حوزه، از نظر مهارت طراحی و احداث نیز دست‌کمی از شرکت‌های بین‌المللی ندارند . از این‌رو ضمن حضور در نمایشگاه ، توان تمام شرکت‌های راهسازی را به نمایش می‌گذاریم و امیدواریم موجب جلب نظر کارشناسان ، مهندسان و دانشجویان حوزه عمران و راهسازی شود .




    مطالب مرتبط

    جذب نقدینگی بازار سرمایه ؛ راهکاری برای تامین منابع مالی در توسعه بنادر کشور

    جذب نقدینگی بازار سرمایه ؛ راهکاری برای تامین منابع مالی در توسعه بنادر کشور

    باید به سمت توسعه بنادر به ویژه بندر چابهار حرکت کنیم ، این بندر موقعیت استراتژیک فوق العاده ای دارد و هر فعال اقتصادی که بخواهد کالای خود را در منطقه جابجا کند می تواند از مسیر استفاده کند و تا یک هفته زمان انتقال بار خود را نسبت به سایر مسیرها کاهش دهد .

    |

    حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی در صنعت هوایی با توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی

    حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی در صنعت هوایی با توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی

    در شرایطی که بسیاری از فرودگاه های کشورمان ، زیان ده شده اند وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری می توانند با توجه ویژه به حوزه هوانوردی عمومی علاوه بر حل مشکل فرودگاه ها و اشتغال زایی قابل توجه این صنعت ، بر سایر حوزه های اقتصادی هم تاثیرات انعکاسی داشته باشند .

    |

    دلایل عدم موافقت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی

    دلایل عدم موافقت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی

    اولین مشکل اخذ عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد ، پلیس با افراد خاطی برخورد داشته باشد و در کنار جریمه کردن راننده‌های خاطی، نسبت به توقیف خودروهایی که مالکان آنها اهتمامی برای پرداخت عوارض ندارند، اقدام کند.

    |

    نظرات کاربران