در حال بارگذاری ...

لزوم استفاده از صندوق توسعه ملی برای کمک به کشتی سازی داخلی


صنعت دریایی حدود ۱۷ صنعت زیرمجموعه اعم از کشتی‌سازی ، حمل و نقل ، فراساحل و بنادر و پس‌کرانه ، بیمه و آموزش و ... را به کار می‌گیرد و همگرایی می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را ایجاد کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رئیس سازمان صنایع دریایی با تاکید بر این مطلب که سازمان بنادر نگاه خوبی به بومی سازی نیازهای دریایی دارد ،‌ گفت : به دنبال لایحه‌ای هستیم که از طریق آن بتوانیم در حوزه کشتی‌سازی از صندوق توسعه‌ملی برای سازندگان داخلی بهره ببریم .

امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی ، گفت : نخست اینکه لازم می‌دانم تشکر کنم از مدیر عامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی ، جناب مهندس راستاد که نگاه خوبی را به بومی سازی بخشی از نیازهای دریایی کشور دارند . معتقدم گام‌های مثبتی که تاکنون برداشته شده است می‌تواند استمرار یابد . امروز سازمان صنایع‌ دریایی وزارت‌دفاع قابلیت‌های خوبی دارد و در بخش شناورهای جستجو و نجات ، خط تولید داریم و با استفاده از متخصصان و همکاری با دفاتر طراحی معتبر جهان ، مجموعه طراحی خوبی ایجاد شده است .

رئیس سازمان صنایع‌دریایی افزود : می‌توانیم بخشی از ساخت شناورهای‌دریایی را بدون قرارداد با خارجی‌ها پیش ببریم اما چون بخشی از اعتبارات برای این منظور از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده ، در شرایط کنونی این اعتبارات باید در خارج از کشور هزینه شود که می‌تواند مانعی برای تولید داخلی باشد . البته با جناب مهندس راستاد در این زمینه گفتگوهایی داشته‌ایم و به دنبال لایحه‌ای هستیم که از طریق آن بتوانیم در حوزه کشتی‌سازی از صندوق توسعه‌ملی برای سازندگان داخلی بهره ببریم .

امیر رستگاری گفت : دو مساله در ارتقا صنعت کشتی‌سازی که یکی ارائه درخواست شناور و دیگری تامین مالی است حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد . همچنین ، با توجه به مرجعیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ، این سازمان تعداد زیادی شناور دارد که در حوزه‌های بنادر ، لنگرگاه‌ها و سواحل کشور ، خدمات‌رسانی می‌کنند و بازار کار وسیعی دارد که می‌تواند بازار کار قابل توجهی در داخل کشور باشد و نتیجه آن ایجاد اشتغال ، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش افزود در کشور شود .

وی ادامه داد : صنعت دریایی حدود ۱۷ صنعت زیرمجموعه اعم از کشتی‌سازی ، حمل و نقل ، فراساحل و بنادر و پس‌کرانه ، بیمه و آموزش و ... را به کار می‌گیرد و همگرایی می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را ایجاد کند .

 




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران