در حال بارگذاری ...

نصب ۳۷ دستگاه ترانستینر در بندر شهید رجایی


۱۰۴ میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌ها است که بخشی از آنها وارد شده و تا پایان سال جاری ۴ فروند از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ۱۰۴ میلیون یورو تجهیزات جدید وارد بندر شهید رجایی شد ، گفت : ۴ جرثقیل بندری تا پایان سال روی ریل می‌رود و تا شهریور ۹۷ همه جرثقیل‌ها استفاده خواهد شد ، همچنین ۳۷ دستگاه ترانستینر در این بندر در حال نصب است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در حوزه تعیین اپراتوری بندر شهید رجایی توضیح داد : در این حوزه در حال طراحی مدلی هستیم که طبق آن مدل کار به دقت پیش برود .

عفیفی‌پور در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت به طول انجامیدن تأمین اپراتور بندر شهید رجایی توضیح داد : این کار استراتژیک و خاص است ، باید مدل‌های مختلف ارزیابی شود، معایب و محاسن به دقت مورد بررسی قرار گیرد ، زیرا در آئین‌نامه نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود . نیازمند ارزیابی دقیق و منطبق با نیازهای سازمان و نیازمندی‌های روز در این حوزه هستیم .

عفیفی‌پور درباره فاز ۳ بندر شهید رجایی بیان کرد : مراحل نهایی انتخاب پیمانکار برای ساخت و ساز در حال طی شدن است که ۸۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه داشته‌ایم . در فاز سوم طول اسکله ۱۴۰۰ متر است و ۵۸ هکتار اراضی پس‌کرانه دارد که در این راستا مدیر برای این ترمینال در سازمان بنادر منصوب شده است . هفته گذشته نیز پیمانکارانی که به صورت مشارکتی در مناقصه ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی شرکت کرده‌اند ، بازدید از محل داشتند که این امر می‌تواند به روند تسریع کار کمک کند .

عفیفی‌پور همچنین درباره پس‌کرانه بندر شهید رجایی گفت : ۲۴۰۰ هکتار از اراضی موجود بندر شهید رجایی در پس‌کرانه استفاده شد و آنجا اراضی قابل واگذاری نداریم . همچنین ۲۴۰۰ هکتار اراضی پس‌کرانه جدید هم در نظر گرفته شد که دیوارکشی آن ۸۵ درصد پیشرفت دارد ، بخش زیادی از این اراضی به صورت اسنادی تملک شده است و بخش دیگری هم معارض دارد . البته مشاور خارجی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌زمان در حال مطالعه جانمایی این ۲۴۰۰ هکتار است تا بتوانیم در حوزه لجستیک به عنوان شهر لجستیکی سرمایه‌گذار جذب کنیم .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره تأمین تجهیزات بندر شهید رجایی بیان کرد : ۱۰۴ میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌ها است که بخشی از آنها وارد شده و تا پایان سال جاری ۴ فروند از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود و تا شهریور ۹۷ همه این جرثقیل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد . همچنین ۳۷ دستگاه ترانستینر داریم که ۱۵ دستگاه آن در بندر شهید رجایی در حال نصب است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی از آنها در پس‌کرانه ترمینال ۲ بندر شهید رجایی به بهره‌برداری خواهد رسید .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

نظرات کاربران