در حال بارگذاری ...

رشد ۲۵ درصدی گردشگری دریایی در بندر خرمشهر


از حیث تغییر میزان مسافر در بنادر با آمار جابجایی بالای هزار مسافر ، بندر خرمشهر با افزایش ۲۵ درصدی بیشترین و بندر بوشهر با کاهش ۲۵ درصدی بیشترین میزان کاهش جابجایی مسافر را داشته اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بنا بر آمارهای رسمی ، در ۷ ماه ابتدای امسال بیش از ۱۱ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر از بنادر کشور جابجا شدند .

از ابتدای سال ۹۶ تا پایان مهر ماه در مجموع ۱۱ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر با استفاده از بنادر کشور جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۷ ماه آغاز سال ۹۵) دو درصد کاهش نشان می دهد .

بنا بر این گزارش آمار ورودی بنادر کشور در ۷ ماهه ابتدای سال ۹۶ بیش از ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار نفر و آمار خروجی بنادر کشور در این بازه ۵ میلیون و ۶۵۸ هزار نفر است که بر اساس آن آمار خروجی از بنادر ۲۰ هزار نفر بیش از ورودی ها است .

در بین بنادر کشور ، بندر قشم با ۸ میلیون و ۲۲۷ هزار جابجایی با فاصله زیاد رتبه نخست بیشترین میزان جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده است که البته نسبت به ۷ ماه نخست سال ۹۵ کاهش د درصدی را ثبت کرده است . پس از بندر قشم ، بندر شهید حقانی و کیش در رتبه های بعدی جابجایی مسافر قرار دارند .

در مقابل ، بندر سیری با آمار صفر ، بندر چابهار تنها با ۱۶۱ جابجایی و عسلویه با ۲۲۱ جابجایی کمترین میزان جابجایی مسافر را در بین بنادر کشور ثبت کرده اند .

 

 

 

 

از حیث تغییر میزان مسافر در بنادر با آمار جابجایی بالای هزار مسافر ، بندر خرمشهر با افزایش ۲۵ درصدی بیشترین و بندر بوشهر با کاهش ۲۵ درصدی بیشترین میزان کاهش جابجایی مسافر را داشته اند .

از حیث تعداد شناورهای مسافری ، کل شناورهای ورودی به بنادر کشور در ۷ ماه ابتدای ۹۶ به میزان ۲۹/۳۲۴ بوده و شناورهای خروجی نیز به میزان ۲۹/۳۱۹ ثبت شده اند . بر این اساس کل آمار ورود و خروج شناورها از ابتدای فروردین ۹۶ تا پایان مهر همین سال ، ۵۸/۶۴۳ هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۵ درصد افزایش نشان می دهد .

کاهش ۲ درصدی تعداد کل مسافر جابجا شده از بنادر در کنار افزایش ۵ درصدی تعداد ورودی و خروجی شناورها به بنادر کشور نشان می دهد متوسط افراد جابجا شده توسط هر شناور در ۷ ماه ابتدای سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .




مطالب مرتبط

از مردم خواهش می‌کنیم در مواجه با شرایط جوی نامساعد ، صبور باشند و با خادمان خود در بنادر و مقاصد دریایی و گردشگری دریایی تا زمان مساعد شدن شرایط جوی و تردد مطلوب همکاری کنند تا مجددا با بهبود شرایط آب‌وهوایی اطلاع‌رسانی صورت گرفته و شاهد یک سفر دریایی و گردشگری دریایی ایمن ...

|

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

این اقدام در راستای وظایف تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی در پاکسازی آبره‌ها و ایمن‌سازی مسیردریایی به منظور تردد شناورهای تجاری ، صیادی و مسافری با استفاده از توانمندی نیروهای متخصص انجام شد .

|

۳۵ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه غواصی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده که در بنادر مسافری و گردشگری ، اسکله‌ها ، جزایر و سواحل استان مستقر می‌شوند . در کنار ۱۰ مسیر مجاز برای تردد مسافران و گردشگران دریایی در این استان ، سه مسیر پشتیبان و دو مسیر بین‌المللی به عنوان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت و آمد مسافر در بنادر شرق استان را بیش از ۴ میلیون و ۹۶ هزار نفر ...

|

نظرات کاربران