در حال بارگذاری ...

لزوم جداسازی مسیرهای تجاری و مسافری پایانه های مرزی


نباید تردد زائران اربعین حسینی در مدت ۲۰روز سبب ضرر و زیان تجار و از دست دادن بازارهای هدف صادراتی شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته برای چهاربانده کردن و بهسازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی منتهی به گذرگاههای مرزی مهران ، چذابه و شلمچه هزینه شده است .

خیرالله خادمی در پایانه مرزی چذابه افزود : با صرف این اعتبار بخش های مهمی از مسیرهای منتهی به این سه گذرگاه مرزی چهاربانده ، بهسازی و تعریض شده و متعاقب آن ترافیک در این مسیرها روان و کم خطرتر شده است .

وی ابراز امیدواری کرد در اربعین سال ۹۷ با تخصیص اعتبار بیشتر همه مسیرهای منتهی به سه گذرگاه شلمچه ، چذابه و مهران را به طور کامل چهاربانده کنیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۵ کیلومتر از مسیر ۱۱۰ کیلومتری اهواز - حمیدیه ، سوسنگرد - بستان - چذابه چهار بانده شده است وعده داد در سال ۹۷ حدود ۳۵کیلومتر باقی مانده چهاربانده خواهد شد .

خادمی افزود: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی در مسیر اهواز - چذابه معروف به طریق الحسین(ع) به صورت روان و بدون مساله خاصی صورت می گیرد ولی سیاست وزارت راه و شهرسازی است تا این مسیر که در ایام تردد زائران اربعین حسینی پرترافیک است چهاربانده شود . با وجود مشکلات اعتباری ، جاده ۱۱۰ کیلومتری اهواز تا چذابه به صورت چهاربانده تکمیل خواهد شد تا یکی از زیرساخت های اساسی این مسیر به سرانجام کامل برسد .

معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت جداسازی مسیرهای تجاری و مسافری سه گذرگاه مرزی شلمچه ، چذابه و مهران تاکید کرد و گفت : سیاست دولت بر تفکیک مسیرهای تجاری و مسافری با هدف قطع نشدن صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق در ایام اربعین حسینی است .

خادمی افزود : نباید تردد زائران اربعین حسینی در مدت ۲۰روز سبب ضرر و زیان تجار و از دست دادن بازارهای هدف صادراتی شود . برای جدا سازی مسیر حرکت کامیون های صادراتی و خودروهای زائران اربعین حسینی تا چند کیلومتری مانده به پایانه ها این مسیرها باید کاملا'تفکیک شود به گونه ای که صادرات کالا و تردد زائران به صورت همزمان صورت گیرد .

استاندار خوزستان چندی پیش نیز با فراهم کردن برنامه ای با هدف تداوم صادرات غیرنفتی به عراق از دو پایانه تجاری چذابه و شلمچه تاکید کرده بود .

صادرات کالا از مرز شلمچه از پنج روز پیش متوقف و قرار است مرز تجاری چذابه نیز تنها تا پایان روز پنجشنبه به فعالیت خود ادامه دهد .

پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان و پایانه مهران در استان خوزستان سه گذرگاه اصلی تردد زائران اربعین حسینی است . مرز خسروی در استان کرمانشاه با وجود فراهم کردن زیرساخت لازم ، هنوز از سوی طرف عراقی باز نشده است .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران