در حال بارگذاری ...
  • اختلال در نظام پروازهای هوایی با عدم استفاده از هواپیمای فلایت چک


    نخستین هواپیمای فلایت چک A۳۵۰ king air در شرایطی که صنعت هوایی ایران تحت تحریم های ظالمانه قرار داشت به قیمت ۹ میلیون و ۹۹۵ هزار یورو با طی مراحل قانونی خریداری شده و از سال گذشته کار خود را در کشور آغاز کرده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اینکه ادعای نماینده یک شرکت انگلیسی مبنی برای هدر رفت منابع مالی ۸ میلیون یورویی در خرید نخستین هواپیمای فلایت چک هنوز توسط سازمان بازرسی کل کشور تایید نشده گفت : گران خریدن ۸ میلیون یورویی هواپیمای فلایت چک مصداق بزرگی از یک دروغ بزرگ است .

    رحمت الله مه آبادی اعلام کرد : ادعای نماینده یک شرکت انگلیسی مبنی برای هدر رفت منابع مالی ۸ میلیون یورویی در خرید نخستین هواپیمای فلایت چک هنوز هم توسط سازمان بازرسی کل کشور تایید نشده است . این شرکت انگلیسی به دنبال فروش یک هواپیمای تفریحی آموزشی به جای هواپیمای فلایت چک به مبلغ قیمت ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۲۳ یورو به ایران بود در حالی قیمت اصلی این هواپیمای تفریحی در بازارهای جهانی یک میلیون یورو است .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد : از طرفی شرکت انگلیسی (FCSL) روز گذشته اعلام کرده است که این شرکت در ایران هیچ نماینده ای ندارد .

    وی با بیان این که هواپیمای فلایت چک یک هواپیمای استراتژیک در صنعت هوانوردی است گفت : در صورتی که برای کنترل عملکرد سیستم‌های ناوبری از این هواپیما استفاده نشود نظام پروازهای هوایی مختل خواهد شد . نخستین هواپیمای فلایت چک A۳۵۰ king air در شرایطی که صنعت هوایی ایران تحت تحریم های ظالمانه قرار داشت به قیمت ۹ میلیون و ۹۹۵ هزار یورو با طی مراحل قانونی خریداری شده و از سال گذشته کار خود را در کشور آغاز کرده است .

    مه آبادی افزود : با توجه به نیاز این شرکت ، مناقصه بین المللی خرید دومین فروند هواپیمای فلایت چک A۳۵۰ king air نیز در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و اکنون مراحل نصب تجهیزات ناوبری این هواپیما از طریق شرکت آلمانی در دست اقدام است و قیمت آن نیز با تجهیزات مدرن و پیشرفته ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو خواهد بود .

    تنها هواپیمای جت فالکن فلایت چک ایران ساعت ۱۸و ۴۶ دقیقه روز ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ به علت نقص فنی در اطراف آب های جزیره کیش سقوط کرد .

    با سقوط این هواپیمای ایران تنها هواپیمای کنترل سیستم های پروازهای فرودگاه های کشور را از دست داد و مجبور شد از اسفند ماه سال ۱۳۹۲ برای کنترل سیستم های پروازی از هواپیمای اجاره ای فلایت چک سه کشور منطقه استفاده کند .

    با خرید یک فروند هواپیمای فلایت چک اروپایی با برند کینگ ایر۳۵۰ آی (King Air ۳۵۰I) بار دیگر این هواپیما کار خود برای کنترل سیستم های ناوبری هوایی فرودگاه ها و انجام « وارسی سیستم های ناوبری هوایی » را از روز ۱۱ خرداد ماه سال ۹۵ به طور رسمی آغاز کرده است .

    یادآورد می شود ، نماینده شرکت انگلیسی (FCSL) در شکایت خود در سامانه بازرسی کل کشور آورده است که می تواند یک دستگاه هواپیمای فلایت چک DA۶۲ (اکبند) مورد نیاز شرکت فرودگاه‌ها را به قیمت ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۲۳ یورو تامین کند در حالی که شرکت فرودگاه ها این هواپیما را در نهایت با واسطه ‌گری یک شرکت آلمانی به نام «ایرو دیتا» به مبلغ ۱۱ میلیون یورو خریداری کرده و نتیجه آن هدر رفت هشت میلیون یورو از منابع ارزی ایران بوده ، این در حالی است که پیشنهاد فروش این شرکت به ایران یک هواپیمای تفریحی آموزشی به جای هواپیمای فلایت چک بوده است .




    مطالب مرتبط

    فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور دو هزار و ۴۰ نشست و برخاست و ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین نشست ممیزی و سنجش سطح خدمات فرودگاهی با حضور سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در ...

    |

    بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور ، امروز (دوشنبه) ۲۸ اسفند با ورود سامانه بارشی به کشور ، استان‌های واقع در نیمه غربی ، سواحل دریای خزر ، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی ، بارندگی ، رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ دارند ...

    |

    برنامه‌های مختلف فرهنگی و شاد و مناسبتی برای این بازه زمانی در نظر گرفته شده که در تمامی فرودگاه‌های کشور اجرا خواهد شد . نمایش صامت ، حضور دو عروسک خاطره انگیز ایرانی به نام‌های "حاجی فیروز" و "ننه سرما" و ... از جمله این برنامه های فرهنگی و هنری محسوب می شوند .

    |

    نظرات کاربران