در حال بارگذاری ...
  • حرکت نخستین قطار لوکس پنج ستاره در مسیر زنجان – قزوین – مشهد


    این قطارها ساعت ۱۵ از زنجان به قزوین می‌آید و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه روز بعد به مشهد می‌رسد و سپس در ساعت ۱۶ همان روز از مشهد عازم قزوین و زنجان خواهند بود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور از نواخته شدن سوت قطار پنج ستاره زنجان - قزوین – مشهد خبر داد و گفت : سطح خدمات ارائه شده این قطارها در حد شرکت‌های هواپیمایی بوده و کوپه‌های آن در چهار کلاس طراحی شده است .

    علی خدایی با اعلام این خبر گفت : چهارمین قطار لوکس پنج ستاره راه‌آهن جمهوری اسلامی در خط زنجان - قزوین - مشهد با هدف ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مسافران ، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر توسط بخش خصوص (شرکت فدک) راه‌اندازی شد .

    وی با اشاره به اینکه این قطار در ۴ کلاس به مسافران خود خدمات ارائه خواهد کرد ، گفت : قیمت بلیت این قطار برای مسیر زنجان به مشهد همانند قیمت بلیت تهران به مشهد محاسبه می‌شود .

    مدیرکل راه‌آهن شمال غرب زمان حرکت قطارهای لوکس پنج ستاره را یک روز در میان اعلام کرد و یادآور شد : این قطارها ساعت ۱۵ از زنجان به قزوین می‌آید و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه روز بعد به مشهد می‌رسد و سپس در ساعت ۱۶ همان روز از مشهد عازم قزوین و زنجان خواهند بود . سطح خدمات ارائه شده این قطارها در حد شرکت‌های هواپیمایی بوده و کوپه‌های آن در چهار کلاس طراحی شده و قیمت بلیت‌های آن نیز در طول سال شناور است .

    خدایی اضافه کرد : هر قطار لوکس پنج ستاره دارای ۱۰ سالن و هر سالن دارای ۱۰ کوپه چهارنفره است که دارای قابلیت‌های فراوان از جمله GPS ، سیستم‌های پخش صدا و فیلم ، درجه حرارت متغیر و امکان فراخوان مهماندار بوده و با توجه به هتل‌های طرف قرارداد با این شرکت ، امکان تهیه هتل‌های درجه یک تا پنج با تخفیف‌های لازم نیز برای مسافران آن وجود دارد .

    مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور افزود : در حال حاضر قطارهای لوکس پنج ستاره در خطوط ریلی قم - مشهد ، تهران - شیراز و تهران - مشهد به ارائه خدمت مشغول هستند . این قطار لوکس که قابلیت حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد ، دارای امکاناتی از قبیل سرویس پذیرایی ، آموزش مهمان‌داران ، دکوربندی و امکانات داخلی واگن‌ها بر اساس استانداردهای قطارهای پنج ستارهٔ دنیا طراحی شده است . مسافران قطار می‌توانند بسته به انتظارات و بودجه‌شان هر کدام از کلاس‌های مسافری این قطار را انتخاب کنند .

    وی افزود : واگن‌های این قطارِ دوستدار محیط‌زیست ، مجهز به سامانهٔ اعلام و اطفای حریق‌اند و مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی روز دنیا در این قطار طراحی و تعبیه شده است . فاصله طولی خطوط ریلی قزوین - مشهد یک هزار و ۱۰ کیلومتر است .




    نظرات کاربران