در حال بارگذاری ...

رسیدگی به مشکلات حمل قیر با سامانه پایش سلامت حمل قیر


اردیبهشت سال جاری به دستور وزیر راه و شهرسازی مسئولیت کیفیت کارخانه‌های قیر به مرکز سپرده شد و در این راستا اقدامات مناسبی انجام گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ضمن تشریح اقدامات آن مرکز در حوزه قیر و آسفالت از راه‌اندازی آزمایشگاه قیر کشور و همچنین سامانه پایش سلامت حمل قیر خبر داد و گفت : متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در بارگیری قیر عده‌ای با هدف سودجویی ، قیر را با پسماندها مخلوط می‌کنند که به آن اصطلاحا قیر غیر استاندارد می‌گوییم ، راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر روشی است که می‌تواند به این مشکل رسیدگی کند .

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نهمین همایش ملی قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات که صبح امروز در محل آن مرکز برگزار شد با اشاره به اینکه این کنفرانس محل تعامل صنعت‌گران و دستگاه‌های اجرایی است گفت : در سال‌های اخیر مصوبات مناسبی اخذ شد ، مصوباتی همچون مصوبه هیئت دولت در مورد PG ، ابلاغیه راه‌ها و ابلاغ حمل قیر با تانکرهای دو جداره از جمله مصوبات مهمی بوده‌اند که در حیطه وظایف مرکز در سال‌های اخیر به تصویب رسید .

شکرچی‌زاده افزود : اردیبهشت سال جاری به دستور وزیر راه و شهرسازی مسئولیت کیفیت کارخانه‌های قیر به مرکز سپرده شد و در این راستا اقدامات مناسبی انجام گرفت .

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اقدامات مرکز تحقیقات را در ۱۱ محور تشریح کرد و گفت : تشکیل کارگروه پالایشگاه قیر ، راه‌اندازی سامانه اطلاعات قیر و آسفالت که اطلاعات جامعی را برای مدیران و مجریان فراهم می‌کند و در افزایش بهره‌وری مؤثر است  و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی بخشی از اقدامات مرکز است.

وی در بیان سایر اقدامات مرکز خاطرنشان کرد : سامانه جانمایی امولوسیون‌های قیرساز در سطح کشور ، ایجاد شبکه آزمایشگاهی مجهز قیر که در حال حاضر ۲۰ کارخانه فعال هستند ، استفاده از فناوری‌های نو ، انجام پروژه‌های تحقیقاتی ، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه قیر کشور و راه‌اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر از جمله اقداماتی است که در حال حاضر در مرکز انجام شده است .

وی در پایان از فعالیت‌های پژوهشگران و دانشگاهیان که در آزمایشگاه‌های مختلف مرکز در حال تحقیق و پژوهش هستند تشکر و قدردانی کرد .

گفتنی است در مراسم فوق عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، صنعتگران و پژوهشگران حضور بهم رساندند .




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی ، محمدمهدی حیدری را به ریاست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی منصوب کرد .

|

آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز - اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران