در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • افزایش حمل بار و صادرات ریلی با ارائه تخفیفات تعرفه ای


    پیشتر حمل بار از مسیر سرخس تا بندرعباس به طول هزار و ۶۲۰ کیلومتر یک هفته طول می کشید اما در حال حاضر کمتر از سه روز طی می شود و شرکت راه آهن به صاحبان کالا تضمین زمانی می دهد که اگر به تعهد عمل نشود ، جریمه پرداخت خواهد کرد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون سیر و حرکت راه آهن گفت : به صادرکنندگان کالا ، بر اساس حجم و وزن بار ، تخفیف‌هایی تا ۵۰ درصد تعرفه حمل ریلی بار ارائه می شود .

    حسین عاشوری با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی با شبکه ریلی پارسال ۱۲ درصد رشد داشت ، گفت : حمل بار و صادرات از طریق ریل ، اقتصادی و ایمن ترین روش است و شرکت راه آهن از دو سال قبل با هماهنگی کشورهای مقصد ، برای افزایش صادرات و رونق حمل بار روی ریل ، تخفیف های تعرفه ای تا سقف ۵۰ درصد در نظر گرفته که موجب شده است صادرات ریلی افزایش یابد . در شش ماه نخست امسال ، تبادلات مرزی از طریق ریل ، با پاکستان از طریق مرز میرجاوه ۱۵۰ درصد و با ترکیه ۹۰ درصد رشد داشته و ۶ میلیون تن کالای صادراتی با شبکه ریلی حمل شده است .

    به گفته عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن ، اتصال راه آهن ایران با آلمان برقرار شده است و از ابتدای ۲۰۱۸ ، قطار برنامه ای در این مسیر راه اندازی می شود .

    وی با اشاره به اینکه راه آهن ایران از طریق سرخس و اینچه برون به ترکمنستان ، از مرز جلفا به جمهوری آذربایجان ، از مرز رازی به ترکیه و از طریق میرجاوه به پاکستان متصل است ، افزود : مسیر ریلی تا مرز افغانستان و عراق رفته است که در افغانستان تا ۵۰ کیلومتر در داخل خاک آن کشور راه آهن در دست ساخت است و تا چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد . در مورد عراق نیز ، تا شلمچه خط ریلی داریم و امیدواریم با کمک دولت عراق، خط ریلی شلمچه تا بصره ساخته شود تا اتصالات کریدورهای ریلی را برای صادرات و ترانزیت تکمیل کنیم .

    عاشوری افزود : همچنین سه بندر شهید رجایی ، خرمشهر و امام خمینی در خلیج فارس و بندر امیرآباد در خزر نیز به شبکه ریلی متصل است و امیدواریم برای افزایش جابجایی بار ، هرچه سریع تر با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ، بنادر بوشهر ، چابهار و انزلی به شبکه ریلی متصل شود .

    وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سهم ریل در جابه جایی بار بنادر به ۴۵ درصد گفت : هم اکنون سهم ریل در جابجایی بار بنادر کمتر از ۱۰ درصد است و افزایش ان نقش مهمی در تسهیل فرایند انتقال و جابجایی بار و کاهش هزینه خواهد داشت .

    عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن مزیت زمان کمتر را در کنار هزینه پایین تر حمل بار ، یکی دیگر از عوامل استقبال بیشتر صادرکنندگان به استفاده از ریل دانست و تأکید کرد : پیشتر حمل بار از مسیر سرخس تا بندرعباس به طول هزار و ۶۲۰ کیلومتر یک هفته طول می کشید اما در حال حاضر کمتر از سه روز طی می شود و شرکت راه آهن به صاحبان کالا تضمین زمانی می دهد که اگر به تعهد عمل نشود ، جریمه پرداخت خواهد کرد و صادرکنندگان می توانند با اطمینان از زمان بندی دقیق ، کالای خود را به راه آهن بسپارند .




    مطالب مرتبط

    افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

    افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

    طی این سال‌ها خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی رخ داده است . به‌صورت متوسط طی سال‌های گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار به‌طور مستقیم از جانب دولت در حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری شده است و این جدا از سرمایه‌گذاری‌هایی است که از طریق سایر ...

    |

    تضمین ایمنی کامل خط ریلی گرمسار - اینچه برون توسط راه آهن روسیه

    تضمین ایمنی کامل خط ریلی گرمسار - اینچه برون توسط راه آهن روسیه

    خط ریلی گرمسار - اینچه برون یکی از مهمترین پروژه های ریلی برای حمل بارهای ترانزیتی در محور شرق دریای خزر است که از چهار استان ایران عبور می کند . ارتقای ایمنی یکی از مهمترین شاخص های این مسیر ریلی است و راه آهن روسیه با همه امکانات ، ایمنی آن را به طور کامل تضمین می کند .

    |

    سخنان رئیس هیت مدیره شرکت راه آهن روسیه

    سخنان رئیس هیت مدیره شرکت راه آهن روسیه

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در مراسم افتتاحیه آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار - اینچه برون اولگ بلازاروف رئیس هیئت مدیره راه آهن روسیه به ایراد سخنرانی ...

    |

    نظرات کاربران