در حال بارگذاری ...

افزایش ایمنی و امنیت در جاده ها با سامانه هوشمند جریمه


تست این سامانه در محور کاشان - قم با موفقیت انجام شده و نزدیک به هشت ماه روی این پروژه بعنوان تست کار شد و نواقص آن برطرف شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون سازمان راهداری گفت : سامانه هوشمند جریمه منجر به افزایش ایمنی و امنیت در جاده های کشور خواهد شد .

شهرام آدم نژاد ، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری جادهای کشور درباره سامانه جریمه هوشمند حمل‌ و نقل بار (IFS) گفت : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راه ، پیرامون حمل و نقل هوشمند چند سالی است که اقدماتی انجام می دهد ، بارنامه های برخط و الکترونیکی کردن آن ، کارت هوشمند ، تجهیزاتی که در جاده های شریانی نصب شده (دوربین های مختلف اعم از تردد و کلیه اقلامی که در رابطه با جابجایی کالا و مسافر دخیل هستند) را به صورت داده های ثبتی جمع اوری کرده و بستری را فراهم کردیم تا حمل و نقل هوشمند در کشور کلید بخورد . این سامانه مجموعه بارهایی که در کشور بدون سند رسمی جابجا می شوند را رصد می کند .

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و جاده ای عنوان کرد : اسناد حمل که مهمترین آن ، بارنامه محسوب است ، سندی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جابجایی کالا توسط شرکت ها و موسسات مجاز ، صادر می کند و رانندگان برای جابجایی بار باید آن را همراه داشته باشند . بارنامه بعنوان سند مالکیت موقت برای کالا تلقی می شود و رانندگانی که در جاده ها طی مسیر می کنند اگر بارنامه نداشته باشند به خاطر منافع شان و بحث های ایمنی جریمه می شوند. و بعد از جریمه اگر بازهم تکرار شود در کمیسیون ماده ۱۱ با آنها برخورد می گردد .

وی تصریح کرد: در کمیته پپمایش سوخت در حال بررسی هستیم  که سوخت یارانه خودروهایی را که بارنامه ندارند ، قطع شود . امکان دارد رانندگان در دام باندهای قاچاق  اسیر شوند و باری را حمل کنند که قاچاق بوده و از آن بی اطلاع باشند ، به همین دلیل تفاهماتی با دستگاه های نظارتی انجام شده و ماشین هایی که در جاده ها بارنامه ندارند ظن قوی به قاچاق نسبت به آنها خواهد بود و حتما متوقف خواهند شد .

وی عنوان کرد : سامانه جریمه هوشمند تقریباً مانند گلوگاهی است که بحث های ایمنی مانند ساعت سلامت رانندگی ، بیمه ، معاینه فنی خودرو و همه مواردی که نسبت به ایمنی و امنیت در رابطه با جابجایی باشد را کنترل می کند . در کشور نزدیک به ۳۴۶۰۰ کیلومتر راه شریانی وجود دارد که فعلا ۳۵ دستگاه WIM نصب شده ، که ۱۱ سامانه این کار را انجام می دهند ، ۶۵ دستگاه دیگر نیز در حال نصب است که امیدواریم تا خرداد ۹۷ تمام شبکه های شریانی کشور به این سامانه تجهیز شوند .

وی پیرامون تست های اولیه این سامانه عنوان کرد : تست این سامانه در محور کاشان - قم با موفقیت انجام شده و نزدیک به هشت ماه روی این پروژه بعنوان تست کار شد و نواقص آن برطرف شده است . این سامانه می تواند حمل و نقل ایمن و روان همراه با آرامش خاطر ایجاد کند و ایمنی و امنیت در جاده ها را افزایش می دهد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد : ۲۲ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که جمعیت جوان را تشکیل می دهند ...

|

طرح کنترل ناوگان قبل از شروع طرح با همکاری پلیس راه ، نظارت بر پیش فروش بلیت ، استقرار میز خدمت در پایانه‌های مسافربری و ممنوعیت صدور دربستی صورت وضعیت جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است .

|

         

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سردار حسن مؤمنی اظهار کرد : مدیران و رؤسا در پلیس راه و سازمان راهداری به نیروهای خود می‌گویند وارد میدان شوید و خود و ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نظرات کاربران