در حال بارگذاری ...
  • لزوم استفاده بیشتر از رویه‌های بتنی در روکش راه های کشور


    طبق رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰ درصد راه های کشور با استفاده از رویه های بتنی آماده شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با توجه به عمر مفید ۳۰ تا ۵۰ ساله رویه‌های بتنی ، خواستار استفاده بیشتر از این رویه‌ها در روکش راه‌های کشور شد .

    محمد شکرچی زاده اعلام کرد : با وجود عمر ۸۰ ساله تولید بتن در حوزه ساخت و ساز کشور ، به علت ارزان بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویه های بتنی در راه های کشور هستیم . این در حالی است که در اجرای پروژه های ملی به خصوص در حوزه راهسازی باید از رویه های بتنی استفاده شود . رکود مسکن سبب شده با وجود ظرفیت بالای تولید سیمان در کشور مصرف آن کاهش یابد و با گسترش استفاده از رویه های بتنی در راه ها و زیر لایه های جاده ها سالیانه حدود یک و یا دو میلیون تن سیمان در این بخش استفاده شود .

    شکرچی زاده بیان کرد : در عرصه اجرای پروژه‌های ملی استفاده از بتن به عنوان یک ماده با عمر مفید بالا ، باید در ساخت راه ها ، اسکله ها ، بنادر ، فرودگاه ها و سایر ابنیه های راهسازی مورد توجه جدی قرار گیرد .

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان این که استفاده از رویه های بتنی در راه ها از اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم در برخی از کشور های جهان مورد توجه قرار گرفته است گفت : هم اکنون در برخی از کشورهای جهان به صورت گسترده از رویه های بتنی استفاده می شود و ۶۰ درصد آزادراه ها در کره جنوبی رویه بتنی دارند .

    قرار است در چند پروژه مهم راهسازی از جمله قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال ، ۶۰ کیلومتر از آزادراه اصفهان ـ شیراز ، آزادراه بیرجند ـ قائن در خراسان جنوبی ، باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد ، اپرون (پارکینگ) غربی فرودگاه امام خمینی (ره) و باند فرودگاه تبریز از رویه بتنی استفاده شود .

    طبق رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰ درصد راه های کشور با استفاده از رویه های بتنی آماده شود .




    مطالب مرتبط

    تشریح چالش‌های بخش گردشگری در حوزه حمل‌‌ونقل

    تشریح چالش‌های بخش گردشگری در حوزه حمل‌‌ونقل

    استراتژی‌های مربوط به توسعه ناوگان حمل‌ونقل هوایی مورد قبول بخش گردشگری واقع شد . همچنین مسائلی در خصوص نوع ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و شهری مطرح شد که با در نظر گرفتن خودروهایی با ظرفیت کم‌تر از اتوبوس به گروه‌های گردشگری کوچک‌تر نیز خدمات ارائه کرد .

    |

    رشد و توسعه جذب بار در راه آهن اصفهان با افزایش چشمه‌های بار

    رشد و توسعه جذب بار در راه آهن اصفهان با افزایش چشمه‌های بار

    در خصوص جابه‌جایی مسافر در چهار ماه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در قبل جابه‌جایی مسافران ۳۶۰ هزار نفر بوده که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد . همه این موارد در بخش بهره‌برداری است که مدیران مناطق متولی آن هستند .

    |

    اشاعه فرهنگ دریانوردی با استفاده از سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی

    اشاعه فرهنگ دریانوردی با استفاده از سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی

    وظیفه اصلی سازمان بنادر و دریانوردی حمل و نقل کالا است و در خصوص اداره بازرگانی بنادر فعالیت می‌کند اما با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیریت سازمان قصد داریم تا مردم را بیشتر با دریا فرهنگ دریانوردی آشنا کنیم .

    |

    پرداخت زیان‌ بخش حمل و نقل ریلی مسافر با کمک دولت

    پرداخت زیان‌ بخش حمل و نقل ریلی مسافر با کمک دولت

    بخشی از هدف‌گذاری با ایجاد خطوط آنتنی به چشمه‌های بار و بخشی دیگر مربوط به سیاست‌های توسعه حمل بار است که شرکت راه‌آهن در آن تصمیم‌گیری‌ها دخل و تصرف چندانی ندارد . در حال پیگیری هستیم تا حداقل حمل بار دولتی در مسیر‌هایی که راه‌آهن وجود دارد از طریق‌ حمل‌ونقل ریلی تکلیفی ...

    |

    بندر امام خمینی (ره) بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور

    بندر امام خمینی (ره) بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور

    این بندر بزرگ تجاری طی ۴ ماهه نخست سال جاری با پذیرش ۷۴ درصد کل کالاهای اساسی وارده به بنادر کشور ، نزدیک به ۴ میلیون کالای اساسی مشتمل بر غلات ، روغن خام خوراکی و خوراک دام و نهاده های کشاورزی را تخلیه و بارگیری کرده است .

    |

    نظرات کاربران