در حال بارگذاری ...

آمادگی شرکت های مسافری خراسان شمالی برای جابه‌جایی زائران اربعین


از زائران انتظار می‌رود از اکنون نسبت به عقد قرار داد با شرکت‌های مسافری اقدام کنند و تأمین اتوبوس و ناوگان مورد نیاز را به روزهای آخر معوق نکنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت : شرکت‌های مسافری این استان برای جابه‌جایی زائران اربعین به مرز مهران آمادگی کامل دارند .

علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد : تاکنون نشست‌های متعددی برای انجام هماهنگی‌های لازم به منظور خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی در این اداره کل برگزار شده است . شرکت‌های مسافربری از اکنون آماده انعقاد قرار داد هستند تا نسبت به جابجایی زائران این استان اقدام کنند . در نشست با انجمن صنفی رانندگان و نیز شرکت‌های مسافربری بر فراهم آوردن تمهیدات لازم برای کسب آمادگی‌های لازم در این باره تأکید شده است .

وی با بیان اینکه مرز خروجی به عراق برای زائران خراسان شمالی مرز مهران تعیین شده است ، گفت : از زائران انتظار می‌رود از اکنون نسبت به عقد قرار داد با شرکت‌های مسافری اقدام کنند و تأمین اتوبوس و ناوگان مورد نیاز را به روزهای آخر معوق نکنند . با اقدام زودهنگام زائران برای انعقاد قرارداد ، شرکت‌های مسافربری می‌توانند در صورت نیاز، نسبت به تأمین ناوگان مورد نیاز از سایر استان‌ها اقدام کنند.

بدیعی مقدم اظهار کرد : در سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ زائر اربعین حسینی با ۱۲۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از خراسان شمالی به مرز چذابه جابه‌جا شدند . امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین تعداد ناوگان برای جابه‌جایی زائران به کار گرفته شود اما در صورت نیاز به ناوگان بیشتر ، هماهنگی‌ها برای تأمین ناوگان از سایر استان‌ها انجام می‌شود .




مطالب مرتبط

اهمیت مرز مهران به‌واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق ، آن را به اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران تبدیل کرده است . در ایام اربعین امسال نیز بیش از ۵۵ درصد زائران اربعین حسینی از این مرز تردد کرده‌اند .

|

در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

|

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

از این تعداد ، ۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۱۹۵ نفر ایرانی و یک میلیون و ۶۱ هزار و ۸۱۱ نفر خارجی بوده‌اند .

|

نظرات کاربران