در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • خلبانان و کنترلرهای مراقبت پرواز دوبال ایمنی پروازها


    تکیه گاه خلبانان بعد از خالق هستی به کنترلرهاست از آنجایی که این حرفه جز رده سوم سخت ترین و پراسترس ترین مشاغل دنیاست بی تردید کاربران و کارشناسان این رشته از افرادی انتخاب می شوند که از هوشمندی ، ذکاوت ، سرعت در تصمیم گیری در لحظه ، تمرکز و قدرت مدیریت بحران برخور دارند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خلبانان و کنترلرهای مراقبت پرواز دوبال ایمنی پروازها به شمار می روند گفت : کنترلرهای پرواز از زمان استارت هواپیما و اجازه خزش در فرودگاه مبدا تا فرود در فرودگاه مقصد هدایت هواپیماها به پارکینگ فرایند پرواز را تحت کنترل و حمایت خود دارند .

    رضا جعفرزاده در پیامی به مناسبت روز جهانی کنترل پرواز گفت : توصیف ایمنی یا تعریف انجام پروازهای بی خطر بدون لحاظ نقش محوری و بی بدیل کنترلرها تعریف ناقصی و غیر کارشناسی است . متخصصان صنعت براین  نکته اذعان دارند که در شرایط اضطرار و موقعیت های سخت پرواز ، تکیه گاه خلبانان بعد از خالق هستی به کنترلرهاست از آنجایی که این حرفه جز رده سوم سخت ترین و پراسترس ترین مشاغل دنیاست بی تردید کاربران و کارشناسان این رشته از افرادی انتخاب می شوند که از هوشمندی ، ذکاوت ، سرعت در تصمیم گیری در لحظه ، تمرکز و قدرت مدیریت بحران برخور دارند .

    جعفرزاده اظهار داشت : کنترلرها نه تنها در ایمنی ، نظم و آرایش پرواز و ترافیک هوایی جز استوانه های اصیل صنعت و نام و نشانی در خودشان یافته اند بلکه ، نوع سرویس دهی ایشان به پروازهای داخلی و بین المللی و پروازهای عبوری می توان از آنها به عنوان تلاشگرانی که در اقتصاد صنعت حمل و نقل هوایی تاثیرگذاری به سزایی دارند ، یاد کرد .

    مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان خاطرنشان کرد : جا دارد روز ۲۸ مهر برابر با ۲۰ اکتبر را که توسط فدراسیون جهانی ایفاتکا بعنوان روز جهانی کنترل پرواز نام گذاری شده به اساتید ، دانشجویان ، کارشناسان ، مدیران پرواز و تمامی سرویس های تخصصی مراقبت پرواز چون کنترل ترافیک هوایی ، کنترل منطقه ای ، تقرب ، کنترل فرودگاهی ، اطلاعات پرواز ، هشدار ، واحد کنترل پرواز ، واحد برج مراقبت پرواز تبریک گوییم .




    مطالب مرتبط

    تشریح گزارش عملکرد فرودگاه بین المللی لارستان در دو سال گذشته

    تشریح گزارش عملکرد فرودگاه بین المللی لارستان در دو سال گذشته

    در حال حاضر در فرودگاه بین المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان به صورت هفتگی ۳ پرواز در مسیر تهران – لار – تهران ۵ پرواز در مسیر شارجه – لار – شارجه ، ۳ پرواز در مسیر دبی – لار – دبی ،۲ پرواز در مسیر کویت – لار – کویت و یک پرواز در مسیر قطر – لار – قطر و یک پرواز در مسیر اهواز ...

    |

    برگزاری جلسه هماهنگی عملیات حج در سازمان هواپیمایی کشوری

    برگزاری جلسه هماهنگی عملیات حج در سازمان هواپیمایی کشوری

    حج تمتع امسال با پروازهای تابستانی مصادف است . بنابراین لازم است که فرودگاه‌ها ، شرکت‌های هواپیمایی و هم سایر سرویس دهندگان مانند پلیس فرودگاه‌ها ، سپاه حفاظت هواپیمایی ، واحد سوختگیری ، هندلینگ و ... خود را به صورت مضاعف آماده کرده تا بتوانند به زائرین بیت الله حرام خدمت ...

    |

    اثبات عدم وقوع تخلف در خرید هواپیمای فلایت چک

    اثبات عدم وقوع تخلف در خرید هواپیمای فلایت چک

    موردکاوی و تحلیل این اتهام زنی و لوازم جانبی آن، از جمله انتشار اسناد کاملاً محرمانه حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین خرید صنعت هوانوردی کشور در رسانه‌ها ، با تکیه بر دعاوی نماینده یک شرکت انگلیسی رقیب، که در جای خود محترم است ، باید در فرصتی مناسب توسط متولیان امور امنیتی کشور ...

    |

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    هر فرودگاه باید دستورالعمل برفروبی ویژه خود را تهیه و تا پایان مرداد ماه به دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارسال کند . همچنین هر فرودگاه ملزم است ، تا پایان شهریور ماه هرسال، اولین جلسه نحوه مواجهه و مقابله را برگزار و نیز گزارش آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی ...

    |

    نظرات کاربران