در حال بارگذاری ...

برگزاری مانور امدادرسانی جاده‌ای در سنندج


مقدمات اجرای این مانور بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیمات کمیته راهبردی اجرای مانور تدبیر شد و مانور بدون اطلاع قبلی از محل و زمان برگزاری مانور و به منظور سنجش لحظه رسیدن نیروهای امدادی و عملیاتی به محل حادثه فرضی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان از اجرای مانور لحظه صفر بر اساس تصمیمات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کمیته راهبردی اجرای مانور و با حضور دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی خبر داد .

آرتیکاس اقبال با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته ، در حدود ۶۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آن‌ها رخ می‌دهد ، اظهار کرد : امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار حائز اهمیت بوده که از آن به عنوان "لحظه طلایی" نام برده شده و در کاهش پیامدها و ضایعات حوادث به شدت مؤثر است .

وی افزود : یکی از عوامل مهم و اساسی در تحقق این مهم ، همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله است و اجرای مانور امدادرسانی جاده‌ای در استان فرصتی مناسب برای شناسایی آسیب‌ها و محدودیت‌ها، چالش‌های فراروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت‌ها و فرصت‌ها است . مقدمات اجرای این مانور بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیمات کمیته راهبردی اجرای مانور تدبیر شد و مانور بدون اطلاع قبلی از محل و زمان برگزاری مانور و به منظور سنجش لحظه رسیدن نیروهای امدادی و عملیاتی به محل حادثه فرضی برگزار شد .

اقبال در پایان ضمن تشکر از اهتمام واحدهای ستادی و عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی ، پلیس ۱۱۰ ، پلیس‌راه ، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر سنندج ، اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال‌احمر در اجرای مانور، عملکرد تیم‌های سازمانی را برای حضور در محل مانور مثبت و در سطح مناسب ارزیابی کرد .

 




مطالب مرتبط

در حال حاضر ۶۵ باب پاسگاه و قرارگاه پلیس راه نیز توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای در حال احداث است .

|

عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد) ، کود اوره (۱۲ درصد) ، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است .

|

اساسا در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و لذا نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد .

|

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با برنامه‌ریزی و فعالیت مستمر با همت تلاشگران حمل و نقل اعم از رانندگان و شرکت های حمل و نقل بدون وقفه و در تمامی ایام ، نسبت به پیگیری و هماهنگی جهت حمل کالاهای اساسی اقدام می کند .

|

با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا ، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد ، فاز دوم این پروژه شامل دو بانده کردن حدود ۲۲۰۰ متر از محور آستارا - اردبیل و یک دستگاه دوربرگردان غیر همسطح است که در صورت تأمین ...

|

نظرات کاربران