در حال بارگذاری ...
  • گردهمایی مسئولین استاندارد پرواز و معاونین فنی - عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی


    در ارتباط با الزامات و شرایط معاونین عملیاتی با توجه به بند ۱۳۵ از مقررات Airops و معرفی نفرات صلاحیتدار جهت بخشهای عملیات پرواز ، آموزش کرو پروازی ، عملیات زمینی و استمرار قابلیت پروازی توضیحاتی را ارائه کردند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بیستمین گردهمایی مسئولان استاندارد پرواز و معاونان فنی - عملیاتی شرکت های هواپیمایی برگزار شد .

    در این نشست مجید حسنلو در خصوص بخشنامه ۱۱۰/FS /۱۰۴ و ضرورت انجام Route Performance Analysis  گفت : با توجه  به بررسی‌ها ، ممیزی‌ها و نتایج بررسی برخی سوانح ، شواهدی از عدم رعایت الزامات و توان عملیاتی هواپیماها در بعضی از مسیرها و فرودگاه‌ها یافت شده است که لازم است زیر ساخت ها و امکانات و نیروی انسانی لازم شرکت‌های بهره‌بردار مهیا شود .

    وی افزود : دراین ارتباط مقررات MLR.۱۰۱ AIROPS در بخشی از کتاب عملیات  (OM) اطلاعات لازم مربوط به ارتباط ، ناوبری و فرودگاه‌ها ، ایستگاه‌های عملیاتی و همچنین حداقل سطوح و ارتفاعات پروازی برای هر مسیر و حداقل الزامات عملیاتی بیان شد که بر این اساس شرکت ها باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده و گزارشات مربوط را به سازمان ارسال کنند .

    در این جلسه مجید اخلاقی در ارتباط با بروز رسانی مقررات AIROPS CAOIRI در بخش الزامات سازمانی در عملیات پرواز اظهار داشت : اجرای این مقررات آغاز شده و نحوه ممیزی‌ها و بازرسی براساس آن اعمال خواهد شد همچنین در Article ۳ و مقررات ارجاع به AMC و GM  آژانس EASA بیان شده است .

    وی همچنین در ارتباط با الزامات و شرایط معاونین عملیاتی با توجه به بند ۱۳۵ از مقررات Airops و معرفی نفرات صلاحیتدار جهت بخشهای عملیات پرواز ، آموزش کرو پروازی ، عملیات زمینی و استمرار قابلیت پروازی توضیحاتی را ارائه کردند .

    در پایان محمود رضا روحانی در ارتباط با صدور گواهینامه‌های جدید خلبانی بر اساس Part FCL با توجه به بستر الکترونیکی ایجاد شده و نحوه ارسال درخواست ، صدور تمدید گواهینامه و رده‌های مربوط با توجه به قوانین مربوط توضیحاتی را بیان کرد . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تخصیص سوخت هواپیما از طریق سامانه سدف گفت : سازمان هواپیمایی کشوری ، هواپیمای ...

    |

    مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

    |

    نظرات کاربران