در حال بارگذاری ...
  • ارتقا فناوری های ارتباطی ۳۷۰۰ جایگاه سوخت کشور در آینده نزدیک


    با ارتقای فناوری موجود در جایگاه های سوخت کشور سرویسی پایدار و امن برای انتقال اطلاعات ۳ هزار و ۷۰۰ مرکز سوخت به مرکز داده فراهم می شود که بسته به موقعیت مکانی این ارتقای فناوری مبتنی بر فیبر نوری یا بستر مسی توسعه یافته خواهد بود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به امضای تفاهمنامه با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اشاره کرد و گفت : با اجرای این تفاهمنامه ۳۷۰۰ جایگاه سوخت از نظر فناوری های ارتباطی ارتقا می یابند .

    این تفاهمنامه در حاشیه هجدهمین نمایشگاه ایران تله کام ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت مخابرات ایران به امضا رسید و دو طرف در زمینه ایجاد و راه اندازی خدمات ارتباطی برای جایگاه های در سراسر کشور تفاهم کردند .

    رسول سراییان روز دوشنبه درباره مفاد این تفاهمنامه به خبرنگاران افزود : با این کار ، اطلاعات جایگاه های سوخت و روندهای سوختگیری در کوتاهترین زمان و با امنیت کامل به مرکز داده اصلی منتقل می شود . تمامی مراکز سوخت کشور به مرکز داده متصل هستند اما فناوری فعلی دیگر پاسخگوی نیاز جایگاه های سوخت نیست و از این رو نیاز به ارتقاء فناوری ضروری شده است .

    وی ادامه داد : با ارتقای فناوری موجود در جایگاه های سوخت کشور سرویسی پایدار و امن برای انتقال اطلاعات ۳ هزار و ۷۰۰ مرکز سوخت به مرکز داده فراهم می شود که بسته به موقعیت مکانی این ارتقای فناوری مبتنی بر فیبر نوری یا بستر مسی توسعه یافته خواهد بود .

    سراییان اظهار داشت : علاوه بر این ، طرحی برای تجهیز جایگاه های سوخت به فناوری FTTH (دسترسی فیبر نوری به اماکن) در دست بررسی است تا علاوه بر انتقال اطلاعات جایگاه های عرضه به مرکز داده ، تبلیغات ، اطلاع رسانی و اطلاعات ترافیکی نیز از طریق جایگاه ها در اختیار مردم قرار گیرد . دریافت اطلاعات منسجم از جایگاه ها امکان تحلیل رفتار مردم، میزان فروش، میزان موجودی و کمبود موجودی را فراهم می کند .

    هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام ۲۰۱۷) امروز با حضور ۲۲۵ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از ۱۵ کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد .




    نظرات کاربران