در حال بارگذاری ...

احداث ۹۰ کیلومتر راه روستایی استان کردستان در نیمه نخست امسال


اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص این میزان می‌توان طی ۲ سال میانگین کردستان را به میانگین کشوری رساند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت : ۹۰ کیلومتر از ۱۶۰ کیلومتر برنامه احداث راه‌های روستایی کردستان در نیمه نخست امسال احداث شده است .

رامین محمودی با بیان اینکه طبق برنامه این اداره تا پایان فصل کاری امسال ۷۰ کیلومتر باقی‌مانده در حال اجراست ، افزود : برای اجرای ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شده در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است . هم‌اکنون میانگین راه‌های آسفالته روستایی کردستان ۴۶ درصد است که اداره کل راه و شهرسازی در نظر دارد با اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر دیگر این میزان را به میانگین ۶۶ درصد کشور برساند .

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد : اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص این میزان می‌توان طی ۲ سال میانگین کردستان را به میانگین کشوری رساند . هم‌اکنون ۲۸۰۰ کیلومتر از ۶۱۰۰ کیلومتر استان آسفالته شده که حدود ۶۰۰ کیلومتر آن با هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی در دولت یازدهم احداث شده است .

به گفته وی در ابتدای سال ۹۲ میانگین برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته ۳۶ درصد بوده که خدمات انجام یافته در دولت یازدهم موجب ارتقای ۱۰ درصدی این میزان شده است . هم‌اکنون ۱۱۰۰ کیلومتر راه دسترسی روستایی در مراحل مختلف از جمله احداث، زیرسازی و آسفالت قرار دارد که اتمام سریع آن نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز آن است .

مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و بارش‌های برف در آینده‌ای نزدیک ادامه داد : هم‌اکنون ۲۰۰ کیلومتر از ۶۱۰۰ کیلومتر راه روستایی کردستان غیرقابل تردد است . بیشتر راه‌های غیرقابل تردد خاکی و شوسه است که به علت بارندگی غیرقابل تردد می‌شوند یا با مشکلات ترددی مواجه می‌شوند .




مطالب مرتبط

افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

|

خوشبختانه با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه بهسازی راه‌های روستایی در شهرستان ساری در دست اجرا بوده که امیدواریم این تلاش‌ها با تعامل به بار بنشیند تا به فضل خداوند شاهد ایجاد راه‌های دسترسی ایمن و مناسب برای روستاییان ...

|

مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تاکنون ۱۰ کیلومتر به چهارخطه ارتقا یافته‌ است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکار واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

|

برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه بصورت چهار خطه در آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

|

۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

|

نظرات کاربران