در حال بارگذاری ...

لزوم توسعه روابط دوجانبه حمل و نقل جاده‌ای ایران و ازبکستان


جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان امضا کننده موافقتنامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی (موافقتنامه عشق‌آباد) می‌باشند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سفیر کشور ازبکستان در خصوص برخی مسائل ترانزیتی و حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد .

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان با تأکید بر رفع برخی از موانع ترانزیتی و حمل و نقل جاده‌ای با هدف تسهیل در مبادلات تجاری میان دو کشور افزود : در این راستا پیشنهاد می‌گردد جهت کاهش عوارض دریافتی از ناوگان ترانزیت دو کشور و تسهیل در صدور ویزای رانندگان ، نشست کارشناسی حمل ونقل جاده‌ای بین دو کشور برگزار شود و یادداشت تفاهم‌های مورد نیاز تدوین و از سوی مقامات ذی‌ربط دو کشور امضا شود .  

وی همچنین اظهار داشت : انتقال تجارب در زمینه راهداری ، سامانه‌های الکترونیکی کنترل ناوگان و سایر موارد از جمله پیشنهادهای طرف ایرانی برای توسعه روابط دوجانبه و تسهیل در فرآیندهای کاری حمل و نقلی میان دو کشور اعلام گردید .

بر اساس این گزارش ، در این جلسه بهادر عبداله یف سفیر کشور ازبکستان با بیان این که اولین قرارداد دوجانبه حمل و نقل جاده‌ای میان دو کشور در سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۲) منعقد گردیده است ، خواستار بازنگری در مفاد قرارداد مذکور و ایجاد اصلاحات در آن گردید .

وی از راه‌اندازی کریدور ترانزیتی میان ازبکستان ، قرقیزستان و چین در آینده نزدیک خبر داد و افزود : احداث این کریدور موجب رونق همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی میان  کشورهای منطقه از جمله ایران خواهد شد ، از این رو از سوی ازبکستان گام‌های اولیه جهت توسعه همکاری‌ها و گفت‌وگوهای کارشناسی میان دو کشور برداشته شده است .

این گزارش حاکی است ، در جریان مذاکرات ، مقرر شد به زودی تاریخ نشست کارشناسی کمیته حمل و نقل جاده‌ای به منظور رفع مسائل و مشکلات موجود از سوی دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اعلام گردد .

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان امضا کننده موافقتنامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی (موافقتنامه عشق‌آباد) می‌باشند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

|

نظرات کاربران