در حال بارگذاری ...

افتتاح خط تولید باسکول توزین خودرو در حال حرکت در کاشان


این سازمانه افزون بر ذخیره‌سازی وزن محوری خودرو ، تشخیص وسایل نقلیه بیش از حد مجاز سنگین برای محافظت از جاده‌ها و پل‌ها را نیز انجام می‌دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، برای نخستین بار در خاورمیانه خط تولید باسکول سیستم Weigh in Motion توزین خودرو در حال حرکت (WIM) با حضور داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در شرکت توزین الکتریک کاشان بهره برداری شد .

مدیرعامل شرکت توزین الکتریک کاشان در حاشیه بهره برداری خط تولید این نوع باسکول به خبرنگاران گفت : سنسورهای WIM با ضریب خطای وزنی زیر پنج درصد قادر است در تمام انواع سطوح جاده ای مانند آسفالت سخت ، معمولی و سیمانی نصب شود .

مرتضی پویان ، نصب این باسکول را بسیار سریع و آسان دانست و اظهار کرد : این سامانه به هیچ تمهیدات پیچیده ای برای نگهداری آن در سطح جاده‌ها و یا تعمیر و بازبینی های کوتاه مدت نیاز ندارد . این سازمانه افزون بر ذخیره‌سازی وزن محوری خودرو ، تشخیص وسایل نقلیه بیش از حد مجاز سنگین برای محافظت از جاده‌ها و پل‌ها را نیز انجام می‌دهد .

وی ، تردد (رفت و آمد) شمار ماشین با ۱۳ کلاس خودرو به صورت آنلاین و ارسال به سامانه جامعه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و ثبت تخلف را از دیگر ویژگی‌های این سامانه بیان کرد و گفت : شناسایی خودروها با بار اضافه و سرعت غیرمجاز از دیگر مزیت‌های این سامانه است . پیشتر از سیستم کوارتزی برای توزین خودروها بهره گیری می‌شد که همواره با مشکلاتی مواجه بود اما هم اکنون این سیستم‌ها به نسل جدید «لودسل» تجهیز شده است .

وی مدت زمان اجرا و نصب این سیستم در محل را با کمترین زمان ممکن در مقایسه با سامانه‌های خارجی ۱۵ روز برشمرد و تصریح کرد : مهمترین ویژگی این سامانه در قیاس با سامانه‌های قدیمی آن است که می‌توان آن را بر اساس ویژگی‌های جاده طراحی و نصب کرد اما سامانه‌های قدیمی فقط در جاده‌های بسیار هموار و مسطح قابل نصب بود .

مدیرعامل شرکت توزین الکتریک کاشان همچنین ظرفیت قراردادی فعلی این شرکت را ۶۵ سامانه توزین خودرو در حال حرکت برای برخی از جاده‌های کشور بیان کرد و افزود : تولید و بومی سازی این سامانه در شرکت توزین الکتریک ۴۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی داشته است .

پویان با اشاره به اینکه راه اندازی خط تولید سامانه توزین خودرو در حال حرکت بطور مستقیمم برای بیش از ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است ، یادآور شد : ضریب دقت این سامانه بالای ۹۰درصد است .

نخستین سامانه توزین خودرو در حال حرکت (WIM) در جاده  اردستان - کاشان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد .




مطالب مرتبط

وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند ، می‌توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند . در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای به عنوان سرمایه‌های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می‌دهد ، با ...

|

نظرات کاربران