در حال بارگذاری ...

راه‌اندازی لجستیک پارک در اصفهان با کمک وزارت راه و شهرسازی


در شهریور سال گذشته عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان آغاز شد و هم‌اکنون شاهد آغاز زیرسازی کل پروژه هستیم که قطعه ۱ دارای ۶۵ درصد و قطعه ۲ ، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی نسبت به آمادگی این وزارتخانه برای احداث لجستیک پارک در استان اصفهان خبر داد و گفت : هم‌اکنون شاهد آغاز زیرسازی کل پروژه هستیم که قطعه ۱ دارای ۶۵ درصد و قطعه ۲ ، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است ، بر این اساس قطعه اول در سال جاری و قطعه دوم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد .

عباس آخوندی در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان اردستان اظهار داشت : اردستان منطقه بسیار با ارزشی است که طبق گزارش فرماندار ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی نشان از عمق تمدن این منطقه دارد و جمعیت ۴۲ هزار نفری فعلی و ۷۰ هزار نفری سابق نقش تاریخی این منطقه در تمدن را نشان می‌دهد ، همچنین علمای بزرگی از این منطقه برخاسته‌اند که مایه افتخار ملت ایران و مسلمانان هستند .

وی با اشاره به شرایط سخت دولت تأکید کرد : باید با درک صحیح از اوضاع فعلی کار را جلو ببریم و اگر نه بیان این مطالب راهکار نیست بلکه باید راهکار ارائه کنیم و کارها را پیش ببریم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مطلوب در دست انجام در استان اصفهان خاطرنشان کرد : طرح توسعه فرودگاه اصفهان و ساخت ترمینال خارجی آن به مساحت ۹ هزار متر مربع ، آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود . در شهریور سال گذشته عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان آغاز شد و هم‌اکنون شاهد آغاز زیرسازی کل پروژه هستیم که قطعه ۱ دارای ۶۵ درصد و قطعه ۲ ، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است ، بر این اساس قطعه اول در سال جاری و قطعه دوم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد .

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : این پروژه از جهت خارج کردن بار ترافیکی از داخل شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است و همچنین کاهش آلودگی و سهولت تردد را به همراه دارد . البته  قطعه ۱ به دلیل داشتن ورودی – خروجی به اردستان برای این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است .

این عوض کابینه دولت دوازدهم در ادامه به جاده اردستان – اصفهان اشاره کرد و گفت : این جاده بعد از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بیشترین اهمیت را برای شهرستان اردستان دارد زیرا باعث اتصال ۲ آزادراه به یکدیگر می‌شود و خوشبختانه در این مسیر ۲۷ کیلومتر زیر بار رفته است و ۱۷ کیلومتر باقیمانده نیز فعال خواهد شد . آخوندی همچنین در ادامه از پیگیری روسازی جاده زواره به طول ۵/۵ کیلومتر خبر داد .

وزیر راه و شهرسازی در طول این جلسه با اشاره به راه‌های روستایی شهرستان اردستان یادآور شد : وزارت راه و شهرسازی در هر بخشی که قابلیت مشارکت وجود داشته باشد در خصوص تخصیص قیر ، مسائل فنی و ماشین‌آلات کمک می‌کند .

وی با اشاره به درخواست مسئولان شهرستان اردستان در خصوص بافت‌های تاریخی و میانی گفت : باید طرح‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان تهیه شده مورد کارشناسی و بررسی قرار گیرد .

آخوندی در پایان جلسه به درخواست مسئولان شهرستان برای احداث لجستیک‌پارک ابراز داشت : با توجه به هم‌خوانی این پروژه با ظرفیت منطقه و با توجه به اشتغالزایی متکی به حمل و نقل برای راه‌اندازی آن کمک خواهیم کرد.




نظرات کاربران