در حال بارگذاری ...

افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان توسط وزیر راه و شهرسازی


وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بخش مهمی از شبکه شریانی کشور شامل ۱۵ کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات استانی ظهر دیروز افتتاح شد .

۱۵ کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان ظهر دیروز در جریان دومین روز از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان افتتاح شد .

گفتنی است طول کل آزادراه غرب اصفهان ۹۳ کیلومتر است که تا کنون ۷۹ کیلومتر از این آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد و امروز ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده نیز افتتاح شد . این آزادراه دارای ۵ دستگاه تقاطع غیرهمسطح است و تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است .

این آزادراه به عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی کشور در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریع بار و مسافر از نقاط مهم و استراتژیکی مانند کارخانجات ذوب‌آهن ، مجتمع فولاد مبارکه و کارخانه‌های سیمان سپاهان ، پلی‌اکریل ، صنایع نظامی و پتروشیمی ، فولاد سبا و صنایع حاشیه‌ساز زاینده‌رود و شهرک صنعتی مبارکه به دیگر استان‌های کشور نقش بسزایی دارد .

گفتنی است خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل ، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و مقامات استانی در این مراسم حضور داشتند .

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند . وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد .

بازدید از دو بانده محور اصفهان - اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان است .

افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان ، آغاز عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد ، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان ، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و ۱۲ کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از برنامه های فردا در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است .

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی ، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران