در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • اهداف برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب


    موقعیت کشور ایران و گستردگی آن باعث شده مستعد وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب باشد که سالانه به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله پل‌ها و شریانهای حیاتی ، خسارات فراوانی وارد می‌کند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل ، شریان‌های حیاتی ، بلایای جوی و طوفان با بیان اینکه «لزوم توجه خاص به ورود مدیریت بحران در حوزه مدیریت سیلاب اجتناب‌ناپذیر است.» ابراز داشت : هدف اصلی برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلآب کنفر بحث روی راهکارهای پیش‌بینی دقیق‌تر به لحاظ زمانی و مکانی و شناسائی و معرفی شیوه‌های پیشگیری و ... است .

    مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه تخصصی حمل‌ونقل ، شریان‌های حیاتی ، بلایای جوی و طوفان در پیامی اهداف برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب را تشریح کرد .

    متن پیام به شرح زیر است :

    «موقعیت کشور ایران و گستردگی آن باعث شده مستعد وقوع بلایای طبیعی از جمله سیلاب باشد که سالانه به زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله پل‌ها و شریانهای حیاتی ، خسارات فراوانی وارد می‌کند . این خسارت مالی زمانی که با خسارات جانی توأم می‌شود جبران‌ناپذیر خواهد بود . شبکه راه‌های کشور نیز دارای گستردگی زیادی بوده و بسیاری از نقاط مختلف کشور با تنوع آب و هوایی مختلف را پوشش می‌دهد به طوری که بسیاری از خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از مناطق جغرافیایی در معرض خطر سیل عبور می‌کنند و از آسیب‌پذیری نسبتاً بالایی در برابر خطر بالقوه سیل برخوردار هستند . بنابراین لزوم توجه خاص به ورود مدیریت بحران در حوزه مدیریت سیلاب اجتناب‌ناپذیر است .

    در این راستا مرکز تدوین مقررات ، ایمنی حمل‌ونقل ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به منظور ایجاد هماهنگی در مقوله پیش‌بینی سیل و طوفان (امور مربوط به سازمان هواشناسی) ، آمادگی ، مقابله و بازسازی (امور مربوط به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، معاونت معماری و شهرسازی) ، اقدام به همکاری در برگزاری پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلآب نمود . هدف اصلی این کنفرانس بحث روی راهکارهای پیش‌بینی دقیق‌تر به لحاظ زمانی و مکانی و شناسائی و معرفی شیوه‌های پیشگیری و ... می‌باشد .




    مطالب مرتبط

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    هر فرودگاه باید دستورالعمل برفروبی ویژه خود را تهیه و تا پایان مرداد ماه به دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارسال کند . همچنین هر فرودگاه ملزم است ، تا پایان شهریور ماه هرسال، اولین جلسه نحوه مواجهه و مقابله را برگزار و نیز گزارش آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی ...

    |

    انتصاب قائم مقام شرکت راه آهن

    انتصاب قائم مقام شرکت راه آهن

    عاشوری پیش از این ، عهده دار سمت هایی از قبیل مدیرکل دفتر مهندسی شرکت رجا ، معاون اجرایی شرکت قطارهای مسافری رجاء ، معاون فنی شرکت قطارهای مسافری رجاء، مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری ، مدیرعامل واگن پارس ، مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل ، معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه ...

    |

    عدم تناسب خدمات در آزادراه خرم‌آباد - پل زال با افزایش عوارض

    عدم تناسب خدمات در آزادراه خرم‌آباد - پل زال با افزایش عوارض

    بر اساس قرارداد مشارکتی احداث آزادراه ، عوارض باید سالیانه افزایش یابد این در حالی است که در آزادراه خرم‌آباد - پل زال عوارض پس از ۲۰ ماه افزایش یافته ، از طرفی افزایش عوارض در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر اساس ضوابط برنامه‌ریزی شده است .

    |

    ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

    ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

    این محور ارتباط استان های آذربایجان شرقی ، غربی ، گیلان ، اردبیل و قزوین را با مرکز ، جنوب و شمال کشور با سهولت بیشتر روبرو می کند و با فعال سازی آن دیگر لزومی به ورود ترافیک از ۱۱ استان به پایتخت نخواهد بود .

    |

    نظرات کاربران