در حال بارگذاری ...

تفاهم‌نامه همکاری میان راهداری استان فارس و اتاق بازرگانی شیراز


این تفاهم‌نامه شروع جدی همکاری میان حمل و نقل جاده‌ای و اتاق بازرگانی است که در آینده ادامه می‌یابد و هدف نهایی آن اصلاح الگوهای سنتی حمل و نقل جاده‌ای و توسعه تجارت و بازرگانی و افزایش میزان سطح اشتعال‌زایی در استان است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، طی مراسمی ویژه تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس و اتاق بازرگانی شیراز با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ، رئیس اتاق بازرگانی شیراز و دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل و تجارت کلان‌شهر شیراز امضاء شد .

در این آیین دو طرف با اشاره به اهمیت و جایگاه حمل و نقل جاده‌ای به‌عنوان شریان اصلی و مهم در امر تجارت با رویکرد جابه‌جایی ایمن و به‌موقع (به‌روز) کالاها و نیز لزوم بهره‌مندی هرچه مطلوب فعالان و دست‌اندرکاران تجارت و بازرگانی از ظرفیت و توانمندی‌های حمل و نقل جاده‌ای ، امضای این تفاهم‌نامه را گامی مؤثر در تحقق اهداف توسعه پایدار و مفاهیم واقعی اقتصاد مقاومتی در استان فارس اعلام داشته بر ضرورت شناسایی نقاط ضعف در هر دو حوزه و تلاش در راستای رفع مشکلات مهم و اساسی و ارتقاء سطح هماهنگی و همکاری‌ها تأکید کردند .

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن اشاره به لزوم توجه در امر ارتقای شیوه‌های موجود (سنتی) حمل و نقل جاده‌ای به دستورالعمل‌های روز گفت : صنعت حمل و نقل کالا و شاخص‌های قیمت‌گذاری و ابعاد مختلف بهره‌مندی از خدمات این حوزه تأثیرگذار در رشد اقتصادی جامعه نیازمند رویکردی جدی در این زمینه است .

وی ادامه داد : طی سالیان گذشته ارکان تصمیم‌ساز و تأثیرگذار کشور همواره بر اهمیت تولیدات داخلی و نیز افزایش مصرف کالاهای داخلی تأکید دارند ، حال آنکه حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده کالاها داشته باشد لذا مهم‌ترین معیار مورد بحث فعلی قیمت تمام شده است که عمدتاً سبب کاهش استقبال از خرید کالای داخلی می‌گردد .

سیاهپور تصریح کرد : این تفاهم‌نامه شروع جدی همکاری میان حمل و نقل جاده‌ای و اتاق بازرگانی است که در آینده ادامه می‌یابد و هدف نهایی آن اصلاح الگوهای سنتی حمل و نقل جاده‌ای و توسعه تجارت و بازرگانی و افزایش میزان سطح اشتعال‌زایی در استان است .




مطالب مرتبط

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش موثری در کیفیت‌بخشی و ارتقاء بهره‌وری دارد .

|

این اداره کل تلاش دارد مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، دوربرگردان تقاطع میمون‌دره را که در این محور واقع شده در دستور کار قرار دهد . بر این اساس پس از مطالعات و بررسی شرایط لازم ، تعریض محور به طول ۴.۵ کیلومتر در حال انجام است .

|

فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه ...

|

تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کرده چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است . یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدور است که از سیرجان به بندرعباس به‌سمت سیرجان - شهربابک ...

|

نظرات کاربران