در حال بارگذاری ...
  • آموزش کارکنان راه‌آهن زیر نظر متخصصان ایتالیایی


    در هر دوره آموزشی که توسط مدرسین ایتالیایی برگزار می‌شود در کنارشان مربیان ایرانی همه حضور دارند . و تمام این این دوره‌های آموزشی مستند سازی می شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری معرفی دوره‌های تخصصی ۲۰ گانه مدیران و کارکنان راه‌‌آهن در دانشکده راه‌‌آهن دانشگاه علم و صنعت گفت : این دوره آموزشی با قرارداد سه جانبه میان راه‌آهن جمهوری اسلام ایران ، دانشگاه علم و صنعت و راه‌آهن ایتالیا با هدف انتقال دانش فنی و روز دنیا به امضاء رسیده است .

    سید سعید فاضل با اشاره به اینکه برای حضور در این دوره ها میان ۲ هزار نفر آزمون برگزار و نهایتا ۷۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند گفت : نفرات انتخاب شده بر اساس مدرک تحصیلی ، پست سازمانی ، سابقه حضور در شرکت راه‌آهن و نتیجه آزمون برای حضور در این دوره‌های پذیرفته شده‌اند . و این دوره‌ها شامل خدمات مسافرتی ، لجستیکی بحث شبکه های هوشمند – سیستم راه دور یا مخابرات ، سیگنالینگ یا علائم ، ناوگانی و ایمنی است . این دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری توسط مدرسان ایتالیایی به صورت زبان انگلیسی و فارسی برگزار می‌شود و این کلاس‌ها با سیستم LMS ضبط همزمان و پخش زنده در فضای اینترنت انجام می‌شود و تمام مردم دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند . در هر دوره آموزشی ۲۵ فراگیر حضور دارند و طول دوره‌ها از ۲ تا ۱۵ روزکاری است و هر روز ۴ جلسه در جمع روزی ۶ ساعت آموزش خواهیم داشت .

    وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴ دوره آموزشی توسط مدرسان و متخصصان ایتالیایی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده است تصریح کرد : از ۲۰ دوره آموزشی ۴ دوره  آموزشی شامل بازاریابی کسب و کار و توسعه بین المللی به زبان انگلیسی و فارسی بطور همزمان ، دوره ارتباطات از راه دور ، لجستیک بار و حمل و نقل  و خدمات پشتیبانی و فروش برای مشتریان در ایستگاه‌ها برگزار و از فراگیران آزمون گرفته شد .

    فاضل با اشاره به اینکه این دوره‌های تخصصی از ۱۲ شهریور آغاز شده و تا نیمه آذر ۹۶ به طول خواهد انجامید گفت : در حال حاضر ۲ دوره تخصصی دیگر شامل زمان‌بندی شبکه و سیستم‌های سیگنالینگ در حال تدریس توسط مدرسان می‌باشد و امیدواریم این ۲۰ دوره آموزشی به موقع به اتمام برسد و بتوانیم برای برگزاری دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی کنیم .

    وی با اشاره به اینکه هدف از این دوره بحث انتقال فن آوری علمی و عملی است گفت : در هر دوره آموزشی که توسط مدرسین ایتالیایی برگزار می‌شود در کنارشان مربیان ایرانی همه حضور دارند . و تمام این این دوره‌های آموزشی مستند سازی می شود . این دانش‌آموختگان بعداز طی دوره‌های آموزشی توسط اساتید ایرانی و خارجی به کار خود بازگشته و با بهره‌وری و دانش بالا به خدمت خود ادامه می‌دهند .

    آمادگی دانشگاه علم و صنعت برای برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی با کشورهای سرآمد در صنعت برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران هم در این نشست گفت : راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دانشکده مستقلی برای خود ندارد و این دانشکده به همت شرکت راه آهن تاسیس شده و این دانشکده نقش آموزش و پرورش متخصصان راه‌آهن را به عهده دارد و تا کنون همکاری تنگاتنگی با شرکت راه‌آهن داشته است . این دانشکده به صورت بازوی علمی و تخصصی و فنی راه‌آهن نقش خود را اجرا می‌کند و فعالیت‌ها و ارتباط نزدیکی با شرکت‌ها و سازمان‌های بین المللی دارد . و در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه فعال است .

    رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه نیروی انسانی عامل مهمی در به نتیجه رسیدن برنامه های یک سازمان است گفت : آموزش ضمن خدمت می تواند این کارکنان را در همه امور مرتبط تخصصی و اجرایی که مورد نیاز یک سازمان است تربیت کند و عملکرد مثبتی ارائه دهند و بهره‌وری را بالا ببرند . امیدوارم این دوره‌های آموزشی در آینده نه تنها با کشور ایتالیا بلکه با کشورهای دیگری که در حوزه‌های مخلف سرآمد هستند ادامه پیدا کند .    

    این نشست خبری با حضور بیرانوند معاون اقتصادی و حمل و نقل شرکت راه‌آهن ، برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت و نینو چینگولان مدیر پروژه‌های بین المللی راه‌آهن ایتالیا در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    نظرات کاربران