در حال بارگذاری ...

پروژه های راهسازی استان البرز نیازمند تخصیص اعتبار


۳۸ کیلومتر پروژه راهی طالقان - هشتگرد تخصیص مرحله دوم طی سال جاری ده میلیارد تومان بوده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام اینکه پروژه راه دیزین - شمشک به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ، گفت که امید است میزان تعهد البرز در این پروژه تفکیک و جدا شود .

تقی رضایی در جلسه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان البرز ، با اشاره به اینکه ۱۰۳ نقطه حادثه خیز در البرز شناسایی و ۳۰ نقطه مورد مطالعه قرار گرفته ، افزود : ۳۴۷ کیلومتر ایمن سازی و روکش آسفالت راه‌های استان مد نظر بوده که در این بخش ۲۵۰ کیلومتر راه شریانی و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی استان ایمن سازی شده است . ۲۰ میلیارد تومان اعتبار که بنا بود تخصیص داده شود هنوز تحقق نیافته است . ۳۸ کیلومتر پروژه راهی طالقان - هشتگرد تخصیص مرحله دوم طی سال جاری ده میلیارد تومان بوده است .

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اینکه مصوب شده علاوه بر ده میلیارد حدود ۲۵ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص داده شود ، افزود : در مجموع ۹۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه نیاز است .

رضایی با بیان اینکه پروژه قطعه سوم اشتهارد - نظرآباد به طول ۱۵ کیلومتر راه و ۱۰ کیلومتر تقاطع غیر همسطح ، گفت : تخصیص مرحله دوم سال ۹۶ برای این پروژه ۹ میلیارد تومان بوده که در این جلسه مصوب شد ۱۰ میلیارد تومان دیگر در مرحله سوم تخصیص پیدا کند .




مطالب مرتبط

شهرستان کبودرآهنگ دارای بیش از ۸۳۰ کیلومتر راه مواصلاتی است که از این مقدار ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران