در حال بارگذاری ...

ضرورت عدم بخشودگی تخلفات راهنمایی و رانندگی در کشور


۶۰ درصد جرایم رانندگی طبق قانون باید در اختیار سازمان راهداری و ۴۰ درصد به پلیس پرداخت شود اما متاسفانه در دو سال گذشته فقط ۳۰ درصد این مبلغ به راهداری اختصاص پیدا کرده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : تخلفات رانندگی نباید به هیچ وجه بخشیده شود و اگر راننده‌ای بعد از گذشت چهار ماه جریمه خود را پرداخت نکرد باید پلاک و گواهینامه او لغو شود .

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ و سامانه هوشمند ثبت تخلف با بیان اینکه جمعیت کشور ما یک درصد جمعیت کل جهان است ، اظهار کرد : ۱۹ میلیون خودرو در کشور پلاک‌گذاری شده است . ۱ میلیارد خودرو در جهان وجود دارد که تعداد خودروهای کشور ما ۱.۸ درصد خودروهای جهان است .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه میزان جابجایی کالا و مسافر در کشور ما بیش از نود درصد از طریق جاده و کمتر از ده درصد ریلی انجام می‌شود ، ادامه داد : کمتر از ۳ تا ۴ درصد حمل بار از طریق ریل انجام می‌شود . حمل و نقل جاده‌ای در کشور ما از حداقل متوسط جهانی بیشتر است و این اعداد میزان تلفات جاده ای در کشور ما را نشان می‌دهد .

جانباختن بیش از ۱۶ هزار نفر در حوادث رانندگی

وی افزود : تعداد تلفات جاده ای در جهان بین ۱ میلیون و ۲۵۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است در صورتی که در کشور ما حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در شرایطی که سهم تلفات جاده‌ای در کشور ما ۱.۲۵ درصد متوسط جهانی است ، گفت : در سال‌های گذشته توانستیم تلفات را کاهش دهیم اما در شرایطی که تعداد خودروها در حال افزایش است ، کاهش پیش از این در تلفات جاده‌ای کار مشکلی به نظر می‌رسد اما خوشبختانه مقدمات کار فراهم است و هماهنگی بین تمام دستگاه ها ایجاد شده است .

کشاورزیان با بیان اینکه نیازمند پیشرفت قانونی هستیم ، گفت : به نظر بنده نباید تخلفات رانندگی بخشیده شود و اگر شخصی بیش از چهار ماه جریمه خود را پرداخت نکرد ، باید پلاک و گواهینامه او لغو شود .

پرداخت  ۳۰ درصد از  جرایم رانندگی به سازمان راهداری در ۲ سال گذشته

وی تصریح کرد : ۶۰ درصد جرایم رانندگی طبق قانون باید در اختیار سازمان راهداری و ۴۰ درصد به پلیس پرداخت شود اما متاسفانه در دو سال گذشته فقط ۳۰ درصد این مبلغ به راهداری اختصاص پیدا کرده است .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران