در حال بارگذاری ...
  • تخفیفات ️گمرک به خودروسازان برای نوسازی ناوگان عمومی


    گمرک موظف شده است تا در بحث واردات قطعات خودرو ، ‌تخفیفاتی را بر اساس میزان نوسازی هر یک از خودرو سازان به آنها اختصاص دهد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در ۵ ماه ابتدایی امسال تا کنون بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال از تخفیف در نظر گرفته شده توسط خودروسازان برای نوسازی ناوگان عمومی استفاده شده است و خودروسازان همچنان می‌توانند تا پایان سال در زمان واردات قطعات از این تخفیفات استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص از سوی گمرک وجود ندارد .

    بر اساس این آمار خودرو سازان در صورت واردات قطعات ،‌ می توانند تا پایان سال از مابقی تخفیف در نظر گرفته شده به میزان ۱۳۰۰ میلیارد ریال در این بخش بهره گیرند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد .

    تعهد این سازمان در خصوص نوسازی ناوگان عمومی ،‌ معطوف به ماده یک و دو قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت است .

    بر اساس ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت دولت مکلف است در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور و مدیریت بر مصرف سوخت نسبت به بهینه سازی عرضه خدمات حمل و نقل بهینه سازی تقاضای حمل و نقل ، بهینه سازی مصرف انرژی ، بهینه سازی تولید خودرو و خروج بنزین و گازوئیل از سبد حمایتی ، حداکثر از ابتدای سال ۱۳۹۱ هجری شمسی اقدام کند .

    با توجه به این قانون ، ماده ۲ تاکید می‌کند که دولت برای اجرای احکام ماده (۱) می‌تواند با اعطاء کمک‌های بلاعوض یارانه‌ای به بخش‌های غیردولتی مرتبط با اهداف این قانون و همچنین تخفیف در حقوق ورودی و سود بازرگانی واردات ناوگان حمل و نقل همگانی ، خودروهای کم مصرف ، خودروهای گازسوز ، نفت گاز ، برقی و دو نیرویی (هیبریدی) و قطعات و تجهیزات مربوطه اقدام کند .

    بر همین اساس گمرک موظف شده است تا در بحث واردات قطعات خودرو ، ‌تخفیفاتی را بر اساس میزان نوسازی هر یک از خودرو سازان به آنها اختصاص دهد .

    گمرک ایران در خصوص آخرین وضعیت نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده عمومی با ارائه تخفیف قطعات و ماشین‌آلات خودروسازان اعلام کرده که در قانون بودجه سال‌جاری مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال طی ردیف درآمدی ۱۱۰۴۰۸ بابت تخفیف حقوق ورودی برای جایگزینی ناوگان خودروهای فرسوده عمومی مندرج در ماده ۲ قانون مدیریت حمل‌ونقل سوخت به صورت جمعی خرجی پیش‌بینی شده که براساس حکم سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف ۱۴۷ - ۵۳۰۰۰ ابلاغ اعتبار گردیده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین نشست روسای پلیس راه و مدیران راهداری و حمل و نقل کل کشور اظهار کرد : تقریباً ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا راستی مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنل نقش دولت ها در تسهیل تجارت و توسعه ترانزیت چندین ...

    |

    نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

    |

    طبق تبصره ث بند ۲ ماده ۳۰ احکام اداری و بند ب تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات کشنده زیر سه سال ساخت و زیر پنج سال ساخت داده شده که بیش از ۳۰ هزار خانواده زندگی خود را فروخته اند و به امید ترانزیت در سفرهای اروپایی ، کشنده خریداری کرده‌اند که باید گفت حمل و نقل داخلی شاید ...

    |

    نظرات کاربران