در حال بارگذاری ...
  • اتمام احداث دو دستگاه تونل راه آهن قزوین - رشت در منطقه رودبار


    راه‌آهن قزوین - رشت دارای ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر است و با اتمام کار این دو دستگاه پیشرفت فیزیکی تونل‌ها به ۹۸ درصد رسید .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : با تلاش و تخصص مهندسان ایرانی احداث دو دستگاه تونل به طول ۱۶۵۰ متر در راه‌آهن قزوین - رشت واقع در یکی از سخت‌ترین محیط‌های زمین‌شناسی منطقه رودبار به اتمام رسید .

    خیراله خادمی تکمیل دو دستگاه تونل در محور راه آهن قزوین - رشت را یکی از سخت‌ترین بخش‌های احداث محور قزوین - رشت دانست و گفت : این دو دستگاه تونل در منطقه‌ای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش می‌رود .

    خادمی با اشاره به طول این دو دستگاه تونل گفت : تونل‌های سه و پنج در قطعه ۴ الف محور در محدوده رودبار قرار دارند که اولی به طول ۵۹۸ متر و دیگری به طول یک هزار و ۵۲ متر است و حفاری هر کدام از با توجه به موارد یاد شده ۱۰ سال به طول انجامیده است . وجود آب‌های فراوان زیرزمینی ، ساختار متغیر زمین‌شناسی در منطقه رودبار از عوامل اصلی طولانی شدن حفر تونل‌ها بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توان مهندسان ایرانی در این زمینه را شایان توجه دانست و تاکید کرد : با توجه به پیشنهادهای فراوان برای به کارگیری متخصصان خارجی ، طراحی ، عملیات حفاری و ایمن‌سازی این دو دستگاه تونل به دست متخصصان و مهندسان ایرانی صورت گرفته است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حجم عملیات در این دو دستگاه تونل را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود : ۲ هزار و ۵۰۰ تن قاب ، هزار و ۶۷۰ تن آرماتور ، ۴۱۵ تن مش و ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بتن در احداث این تونل‌ها به کار رفته است .

    گفتنی است ؛ راه‌آهن قزوین - رشت دارای ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر است و با اتمام کار این دو دستگاه پیشرفت فیزیکی تونل‌ها به ۹۸ درصد رسید .




    مطالب مرتبط

    از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در افتتاحیه پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین آلات گفت امسال ...

    |

    آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز - اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری به مناسبت افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز به تشریح ...

    |

    نظرات کاربران